چگونه اقامت کاری امارات متحده عربی بگیریم؟

کشور امارات

اقامت کاری امارات متحده عربی از خواسته‌های اصلی ایرانیانی است که قصد دارند کار کردن در یک کشور همسایه را تجربه کنند. با توسعه روز افزونی که در امارات متحده ایجاد شده است، بسیاری به این موضوع فکر می‌کنند که اگر بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند، علاوه بر اینکه از درآمد خوبی بهره‌مند خواهند شد، رفت و آمد راحت‌تری نسبت به سایر کشورها به ایران می‌توانند داشته باشند.

همچنین با توجه به حضور تعداد زیادی از ایرانیان در این کشور و نزدیک بودن فرهنگ مردم بومی امارات متحده عربی به فرهنگ ایرانی، زندگی راحت‌تری را در این کشور خواهند داشت. در این مطلب به دریافت اقامت کاری در کشور امارات متحده عربی خواهیم پرداخت.

کشور امارات متحده عربی را بهتر بشناسیم

اگر قصد مهاجرت دارید، در ابتدا بهتر است تا کشور مقصد خود را به خوبی بشناسید. این شناخت در تصمیم‌گیری نهایی شما تاثیر زیادی خواهد داشت. امارات متحده از هفت امارت تشکیل شده است. دبی، ابوظبی و شارجه معروف‌ترین امارت‌های این کشور است. عجمان، فجیره، رس الخیمه و ام الکویین نیز دیگر امارت‌ها یا ایالت‌های این کشور است.  جمعیت این کشور عربی حدودا هشت میلیون نفر است. جالب است بدانید که 85 درصد از جمعیت شاغل این کشور، از مردمان سایر کشورها تشکیل شده است.

هرچند زبان رسمی این کشور عربی است، اما در بسیاری از کسب و کارهای فعال در کشور امارات متحده، به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. در واقع اگر اقامت کاری امارات متحده عربی را دریافت کنید، مشکل زیادی در رابطه با بلد نبودن زبان عربی نخواهید داشت. ابوظبی و دبی که به ترتیب پایتخت و مهمترین شهر اقتصادی امارات متحده شناخته می‌شوند، بیشترین مشاغل را در خود جای داده و جذب نیروی کار بیشتری نسبت به سایر شهرها دارند. اما هزینه زندگی در این دو شهر نیز اهمیت دارد. در واقع باید گفت که این دو شهر، شهرهای گرانی برای زندگی شناخته می‌شوند.

روزهای کاری این کشور از یکشنبه تا پنچ شنبه بوده و روزهای جمعه و شنبه در این کشور تعطیل است. برای زندگی در امارات متحده عربی، باید به اصول و اعتقادات بومی احترام گذاشته و از قوانین به دقت پیروی کنید. مثلا از مصرف مواد مخدر و رانندگی در حالت مستی به هیچ عنوان در این کشور گذشت نخواهد شد. همچنین خانم‌ها نمی‌توانند با هر نوع پوششی در جامعه تردد داشته باشند.

دریافت پاسپورت امارات با اقامت کاری امارات متحده عربی

پاسپورت مارات

بسیاری از افرادی که به کشور دیگری با مجوز اقامت کاری مهاجرت می‌کنند، قصد دارند تا پس از مدتی و با حضور در کشور مقصد، برای اقامت دائمی آن کشور اقدام کنند. اگر شما هم قصد دارید تا از این طریق تابعیت امارات متحده عربی را کسب کنید، باید گفت که کار بسیار سختی را پیش رو خواهید داشت.

هرچند که مثلا در کشور کانادا می‌توانید پس از حدود 5 سال کار برای اقامت دائم و تابعیت کانادا اقدام کنید، اما در امارات حتی اگر چند دهه کار کنید هم به راحتی نخواهید توانست که تابعیت آن کشور را دریافت کنید. پس بهتر است از ابتدا برنامه خود را برای مهاجرت به امارات متحده، فقط برای کار کردن و کسب درآمد در این کشور تنظیم کنید.

در مقابل باید گفت که دریافت مجوز کار و اقامت کاری امارات متحده عربی نسبت به سایر کشورهای منطقه آسان‌تر است. امارات به افرادی که بتوانند نیازهای کاری آن کشور را برطرف کنند، تقریبا به آسانی اجازه ورود می‌دهد. شما با دریافت کارت صورتی امارات اجازه خواهید داشت تا به این کشور وارد شوید و سپس برای اقامت و مجوز کار خود اقدام کنید.

ویزا و اقامت کاری امارات متحده عربی

اگر بتوانید یک دعوت نامه کاری از شرکت یا کسب و کاری در امارات متحده دریافت کنید، می‌توانید در مرحله بعد، برای ویزای کار درخواست بدهید. اگر درخواست شما تایید شود، یک مجوز برای اقامت یک ماهه برای شما صادر خواهد شد که قابلیت تمدید دوباره را نیز دارد. پس از اینکه وارد کشور امارات متحده عربی بشوید می‌توانید کار خود را شروع کنید و اقامت خود را براساس مدت قرارداد خود تا دو سال تمدید کنید.

چه شغلی برای دریافت اقامت کاری امارات متحده عربی مناسب‌تر است؟

کشور امارات متحده، دعوتنامه‌های شغلی را براساس نیاز جذب مهاجر در آن زمینه شغلی بررسی می‌کند. در واقع اگر مشخص شود که نیازی برای جذب مهاجر جدید برای انجام آن شغل نیست، مجوز اقامت کاری برای شما صادر نخواهد شد. در نتیجه باید براساس مشاغل مورد نیاز در کشور امارات متحده به دنبال کار باشید.

برخی از مشاغل مورد نیاز در این کشور را براساس تخصص مورد نیاز آنها را در ادامه خواهید دید:

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت کاری امارات متحده عربی

مدارک موردنیاز

بهتر است قبل از اینکه برای این موضوع اقدام کنید، مدارک خود را تکمیل کنید تا در زمانی که مدارک از شما خواسته شد، تاخیر در ارسال مدارک نداشته باشید. این نکته در پذیرش یا رد درخواست شما اثرگذار است. این مدارک شامل موارد زیر است:

موسسات کاریابی در امارات متحده

موسسات کاریابی زیادی در این کشور وجود دارند که هزینه‌ای از شما برای ثبت نام دریافت نمی‌کنند. این موسسات به صورت آنلاین اطلاعات شما از جمله رزومه کاری، تخصص و تحصیلات و اطلاعات مورد نیاز دیگر را دریافت می‌کنند. در واقع شما برای پیدا کردن یک شغل مناسب در امارات نیازی به حضور فیزیکی در این کشور ندارید. زیرا که بیشتر شرکت‌ها از طریق همین موسسات کاریابی به جذب نیروهای مورد نیاز خود اقدام می‌کنند.

اگر تصمیم دارید که در رابطه با مهاجرت و دریافت اقامت کاری امارات متحده عربی اطلاعات بیشتری کسب کنید، کارشناسان شرکت آلتین رویا آماده‌اند تا به تمامی سوالات شما پاسخ داده و شما را در این مسیر همراهی کنند.

4/5 - (4 امتیاز)