خرید ملك در دیدیم

سرمایه گذاری در تركیه

تركیه به عنوان پل ارتباطی میان شرق و غرب شناخته می شود. از قرن ها پیش این كشور مسیر ویژه تجارت بین آسیا و اروپا بوده و حتی انتهای مسیر جاده ابریشم نیز در تركیه قرار داشته. هم اكنون نیز این كشور به دلیل موقعیت استراتژیك و سوق الجیشی خاص خود، تبدیل به كانال ترانزیتی ( زمینی و هوایی ) امن و مطمئن برای بسیاری از كشورهای آسیای غربی و آسیای میانه شده و بخش بزرگی از تجارت این كشورها با اروپا از طریق تركیه انجام می شود. كشور تركیه نه تنها از این موضوع نهایت استفاده و بهره برداری را می نماید و سالانه میلیونها دلار درآمد ارزی از این جهت كسب می كند، بلكه با سرمایه گذاری های خوب و مناسبی كه در حوزه صنعت توریسم انجام داده، اقدامات خوبی در ایجاد و ساخت زیرساخت های مناسب جهت جذب گردشگران و توریست های خارجی به كشور خود نموده. به گونه ای كه مطابق برخی آمار اعلام شده تنها در سال 2019 بالغ بر 30 میلیون نفر گردشگر خارجی از این كشور زیبا و پر جاذبه دیدن نموده و رونق بخش صنعت گردشگری در آن بوده اند. به واسطه همین عامل، مشاغل و فرصت های شغلی فراوانی در نقاط مختلف و به خصوص شهرهای ساحلی و بندری تركیه ایجاد شده و گذران زندگی بخش اعظمی از جمعیت بومی تركیه از همین طریق می گذرد. جدای از این موضوع، انجام سرمایه گذاری در تركیه برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی تبدیل به موضوع مهم و مورد علاقه شان گشته به گونه ای كه اغلب افراد حقیقی و حقوقی و البته متمول خارجی، تمایل فراوانی به مشاركت در انجام پروژه های اقتصادی تركیه به خصوص در حوزه توریسم و گردشگری از خود نشان می دهند. ساخت انواع هتل ها، رستوران های بین المللی، مراكز تفریحی و رفاهی، املاك و مستغلات و همچنین مشاركت در بخش صنعت و تولید پارچه و پوشاك نیز از دیگر موضوعات مهم و قابل سرمایه گذاری در تركیه می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با شما در مورد سرمایه گذاری در حوزه املاك و مستغلات در این كشور زیبا و توریست پسند صحبت كنیم.

سرمایه گذاری در حوزه املاك در تركیه

خرید ملک در ترکیه

در اواخر سال 2021 و ابتدای سال جدید میلادی، به دلیل برخی مشكلات و سیاستهای نادرست اقتصادی اخذ شده از سوی دولت تركیه، این كشور با افت ارزش پول ملی خود در قبال سایر ارزهای رایج جهانی روبرو گشت. در نگاه اول نتیجه منفی این موضوع می توانست از بین رفتن فرصت های شغلی فراوان در داخل كشور و افزایش قیمت كالاها و محصولات وارداتی در داخل باشد. لیكن یكی از پیامدهای مثبت چنین اتفاقی، افزایش میزان صادرات كالاهای تركیه ای به خارج از كشور، درآمد های ارزی بیشتر و البته جذب دلارهای سرمایه گذاران خرد خارجی به داخل كشور بوده است.  اكنون با این اتفاق و البته در كنار آن اقدام پسندیده دولت تركیه در كاهش 50 درصدی میزان سرمایه گذاری در این كشور جهت دریافت ویزای طلایی ( قبلا” این مبلغ حداقل 500 هزار دلار بوده، لیكن اكنون این میزان 250 هزار دلار می باشد ) سیل عظیمی از متقاضیان خرید مسكن و سرمایه گذاران متقاضی خرید املاك به تركیه روان گشته است. در این میان،‌ایرانیان جایگاه اول را داشته و پس از آنها متقاضیانی از كشورهای روسیه، سوریه، عراق و آلمان هم در رتبه های بعدی قرار دارند. شاید یكی از دلایل مهم استقبال بی نظیر ایرانی ها از خرید ملك در تركیه نزدیكی و همجوار بودن این كشور با ایران و البته سفر بدون ویزا به تركیه را بتوان نام برد. جدای از آن به دلیل ارزان تر بودن قیمت مسكن در تركیه نسبت به ایران، هموطنان ایرانی به راحتی خواهند توانست با انتقال بخشی از سرمایه خود به این كشور در آنجا صاحب ملك و املاك شده و مجوز اقامت موقت یا دائمی تركیه را برای خود و دیگر اعضای خانواده شان بدست آورند. لازم به توضیح است در تركیه قیمت خانه و املاك تجاری در شهرها و مناطق ساحلی كه توریستی نیز می باشند نسبت به شهرهای قرار گرفته در مركز كشور بالاتر و گران تر می باشد. به همین جهت توصیه می شود هم به دلیل انتخاب بهتر در خرید خانه و هم از برای جلوگیری از هر نوع كلاهبرداری از شما و انجام یك معامله یا یك سرمایه گذاری ایمن و مطمئن، با كارشناسان حقوقی مجرب و زبده ما در موسسه آلتین رویا در تماس باشید تا ضمن بهره مندی از راهنمایی و مشاوره رایگان، بتوانید انجام تمام مراحل و فرآیند سرمایه گذاری تان در این كشور را با خیالی آسوده توسط ما انجام دهید.

خرید ملك در دیدیم

سرمایه گذاری در دیدیم

دیدیم نام ناحیه ای در استان آیدین تركیه و مقصد معروف و محبوبی برای بسیار از گردشگران ترك و خارجی می باشد. این شهر در ساحل غربی دریای اژه تركیه واقع شده و از جنوب و شمال با شهرهای ازمیر و بدروم همسایه است. در قدیم شغل اصلی مردم این منطقه ماهیگیری و كشاورزی بوده لیكن اكنون  اكثر مردم بومی این منطقه در صنعت توریسم فعالیت داشته و منبع درآمدی اكثریتشان از این محل می باشد. دیدیم دارای سواحل شنی طلایی و البته طولانی، آبهای شفاف و آبی و همچنین آب و هوای پاك و شگفت انگیز دارای تابستانهای گرم ولی زمستانهای ملایم و معتدل می باشد.

همانطور كه در مقالات قبلی هم اشاره كرده بودیم، اكثر املاك و مستغلاتی كه در مناطق و شهرهای ساحلی یا توریستی قرار گرفته اند دارای نرخ قیمت بالاتری نسبت به سایر مناطق تركیه می باشند به همین دلیل قیمت خانه و مسكن در دیدیم هم نسبت به دیگر مناطق این كشور كمی بالاتر است. بااین حال موسسه آلتین رویا آمادگی این را دارد تا در زمینه انتخاب مسكن مناسب در این شهر با بهترین قیمت برای هموطنان ایرانی مشاوره لازم را ارائه دهد.

در دیدیم ما كمتر شاهد فروش خانه های ویلایی هستیم. شاید دلیل اصلی آن همم كم بودن تعداد اقامتگاه ها و خانه های ویلایی در این شهر است. البته به دلیل آنكه مسافران و گردشگران هم تمایل بالایی به اقامت در این خانه ها را دارند، معمولا” صاحبان ویلاها تمایلی به فروش آنها از خود نشان نمی دهند. در عوض آپارتمان های مسكونی خوب و مناسبی برای فروش وجود دارد كه می تواند محل ایده آلی برای اقامت طولانی مدت شما در این شهر زیبا و ساحلی باشد. یك نكته جالب توجه دیگر در مورد دیدیم، علاقمندی بریتانیایی ها به مسافرت به این شهر است. خوب است بدانید كه تعداد زیادی از املاك در این شهر به متقاضیان بریتانیایی فروخته شده و آنها در برخی ایام سال به این شهر سفر كرده و در سكونتگاه های خود اقامت بر میگزینند. در پایان توصیه می كنیم به جهت آشنایی بیشتر با روال انجام كار و آگاهی از قوانین و ضوابط حاكم بر معاملات خرید ملك در تركیه، حتما” با مشاورین و كارشناسان زبده و خبره ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید تا بتوانیم شما را در مسیر درست و اصولی هدایت كرده و به رویاهایتان برسانیم.

Rate this page