دریافت پاسپورت دومنیكا

كشور دومنیكا

دومنیکا

مجمع الجزایر دومنیكا در شرق دریای كارائیب و در قاره آمریكا واقع شده است. دومنیكا در سال 1978 میلادی استقلال خود را از انگلستان بدست آورده و از همان زمان هم عضو اتحادیه كشور های مشترك المنافع گشته است. این كشور دارای 750 كیلومتر مربع مساحت بوده و پایتخت آن هم روسو است. روسو یك شهر بندری است كه بزرگترین شهر و بندرگاه دومنیكا هم به حساب می آید. در حال حاضر جمعیت این كشور اندكی بیشتر از 700 هزار نفر برآورد می گردد. كشور دومنیكا دارای زیبایی ها و جاذبه های طبیعی فراوان و بسیاری است. از همین رو بسیاری از علاقمندان طبیعت گردی از سرتاسر جهان همه ساله به قصد بازدید از این كشور وارد آن شده  و صنعت گردشگری را تبدیل به یكی از مهمترین صنایع موجود در دومنیكا نموده اند. زبان رسمی مردم دومنیكا زبان انگلیسی است لیكن اكثریت مردم این كشور به زبان فرانسوی هم تسلط و آشنایی كامل دارند. واحد پول رسمی این كشور هم دلار كارائیب شرقی می باشد. دین و مذهب اكثریت مردم آن هم كاتولیك مسیحی می باشد. روش های قانونی برای دریافت پاسپورت این كشور در ادامه برایتان توضیح داده خواهد شد. البته توصیه می گردد به علت اقتصاد بسیار ضعیف دومنیكا، هر نوع سرمایه گذاری در این كشور را با دقت و وسواس فراوان انجام داده تا در آینده متحمل ضرر و زیان مادی نگردید.

همكاران ما در شركت آلتین رویا متشكل از كارشناسان و متخصصان حقوقی و مهاجرتی زبده و خبره، آمادگی كامل در راستای ارائه اطلاعات لازم به شما عزیزان و افزایش سطح آگاهی تان در این زمینه را دارند. همچنین در صورت اخذ تصمیم برای دریافت تابعیت هر كشوری، ما آماده انجام تمام مراحل قانونی و روال اداری آن هستیم تا شما هموطنان گرامی در كوتاهترین زمان ممكن و با حداقل هزینه های جانبی، بتوانید به اهداف سرمایه گذاری و اقامتی خود نایل آیید.

تفاوت اقامت با تابعیت

هر گاه صحبت از سفر به یك كشور خارجی به قصد سرمایه گذاری یا اشتغال می آید، كلماتی مثل تابعیت و اقامت هم بسیار به كار برده می شوند. ولی باید بدانیم كه هر كدام از این واژه ها دارای مفاهیم جداگانه ای هستند.

در اقامت، شما می توانید از طرق قانونی وارد یك كشور دیگر شده و درخواست اقامت كوتاه مدت و حداكثر دو یا سه ساله را ارائه دهید. ضمن دریافت مجوز اقامت می بایست حداقل به مدت دو سوم از بازه زمانی را در آن كشور و با هزینه های خود سپری نمایید. معمولا” به ندرت و البته تحت شرایط خاص و ویژه ای مجوز اقامت تبدیل به مجوز اخذ تابعیت خواهد شد. ولی در برنامه تابعیت، شما از همان ابتدا به تابعیت دوم خود دست پیدا كرده و از تمامی حقوق شهروندی كشور دوم برخوردار خواهید شد. در تابعیت، دیگر شما نیازی به دریافت مجوز اقامتی و تمدید های چندباره آن نخواهید بود. ضمن آنكه در برنامه تابعیت شما موفق به دریافت پاسپورت آن كشور برای خود و دیگر اعضای خانواده تان هم خواهید شد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با روش های قانونی دریافت تابعیت و پاسپورت كشور دومنیكا به طور مختصر آشنا سازیم.

روش های دریافت پاسپورت دومنیكا

پاسپورت دومنیکا

برنامه سرمایه گذاری و یا خرید ملك در دومنیكا از مهمترین و رایج ترین روش های دریافت تابعیت و پاسپورت این كشور است. در برنامه سرمایه گذاری شما می بایست حداقل به میزان 200 هزار دلار در حوزه املاك و مستغلات این كشور سرمایه گذاری كنید. از این طریق و پس از طی شدن مراحل قانونی و اداری آن، شما نهایتا” پس از 8 ماه قادر خواهید بود تابعیت این كشور و پاسپورت آن را برای خود و دیگر اعضای خانواده تان بدست آورید. در برنامه سرمایه گذاری دومنیكا، لزومی به اسكان و حضور فرد متقاضی در این كشور وجود ندارد. همچنین اگر شما واجد شرایط لازم باشید، هم خود و هم دیگر اعضای خانواده تان همانند پدر، مادر، همسر و فرزندان و حتی خواهر و برادر می توانید تابعیت دریافت نمایید. البته روش های دیگر همانند ازدواج با یك شهروند دومنیكایی و تولد در خاك این كشور هم می تواند باعث اعطای تابعیت به فرد گردد. از میان تمام درخواست های ارائه شده برای اخذ تابعیت و شهروندی دومنیكا، هر ساله  به طور میانگین تنها بین 500 تا 700 نفر موفق به دریافت این امتیاز خواهند شد. آن هم به دلیل كوچك بودن سرزمین اصلی و كم بودن جمعیت بومیان این كشور است كه دولت نهایت تلاش خود را می كند تا تركیب جمعیتی به هم نخورده و اكثریت جمعیت كشور از شهروندان بومی تشكیل گردد.

مزایا و معایب داشتن پاسپورت دومنیكا

معایب و مزایا پاسپورت دومنیکا

از مزایای داشتن پاسپورت دومنیكا می توان به ارزان بودن آن ( تنها با 200 هزار دلار سرمایه گذاری ) و سهل الوصول بودن آن اشاره كرد. همچنین باید اذعان داشت كه پاسپورت این كشور یكی از با ارزش ترین پاسپورت های دنیا است به گونه ای كه مالك آن به راحتی می تواند بدون نیاز به ویزا به 130 كشور دنیا مسافرت و حتی در كشورهای عضو جامعه مشترك المنافع ( همانند انگلستان، اسكاتلند، ولز، استرالیا و … ) تا 180 روز بدون نیاز به مجوز خاصی اقامت داشته باشد. همچنین شما می توانید به راحتی به تمامی كشورهای عضو جامعه شینگن هم مسافرت كنید و مدتی را در آن كشورها اقامت نمایید.

از معایب این پاسپورت هم می توان به امكان لغو تابعیت و ابطال پاسپورت اعطا شده به متقاضی در صورت اثبات تقلب و دروغ در روند انجام كار و یا حتی زندانی شدن صاحب پاسپورت اشاره نمود. علاوه بر آن موقعیت جغرافیایی كشور دومنیكا حائز اهمیت است این كشور در دریای كارائیب و در معرض بسیاری از بلایا و حوادث طبیعی و غیر مترقبه ( همانند سیل و طوفان و … ) واقع شده و ضمنا” دارای آب و هوای گرم و شرجی در تمام طول سال می باشد كه می تواند برای شما زندگی در آنجا را تا حدودی سخت نماید.

چنانچه مایل باشید اطلاعات كاملتری درخصوص نحوه دریافت تابعیت، حق شهروندی و پاسپورت كشور دومنیكا بدست آورید می توانید از مشاوره رایگان با كارشناسان شركت آلتین رویا بهره مند گردید. همچنین متخصصان حقوقی و تجاری ما شما در زمینه انجام بهترین نوع سرمایه گذاری و حتی خرید ملك و املاك در این كشور یاری خواهند نمود.

 

5/5 - (1 امتیاز)