خريد ملك در ليسبون

لیسبون

پرتغال كشوري در جنوب غرب قاره اروپا و همراه با اسپانيا در شبه جزيره ايبري واقع شده است. جمعيت اين كشور نزديك به 11 ميلوين نفر بوده و اكثريت مردم آن هم به زبان پرتغالي صحبت مي كنند. اين كشور در زمره كشورهاي توسعه يافته و داراي واحد پولي يورو مي باشد. پرتغال از جمله كشورهاي اروپايي عضو اتحاديه اين قاره و نيز از اعضاي قديمي جامعه شينگن است. اين دو مورد خود به تنهايي مي تواند بيانگر اهميت و ارزش بالاي همراه داشتن تابعيت يا پاسپورت پرتغالي براي هر فردي باشد. هر چند ما نمي خواهيم در اين مقاله براي شما از مزاياي داشتن تابعيت پرتغالي صحبت كنيم ( چون در مقالات قبلي به صورت مفصل در اين خصوص صحبت كرده ايم ) ليكن شايد بجا باشد در اينجا گريزي هم به موضوع دريافت مجوز اقامت پرتغالي از طريق خريد ملك داشته باشيم. لازم به توضيح است كه كشور پرتغال اولين كشوري است كه قانون اعطاي ويزاي طلايي را به سرمايه گذاران خارجي ( در صورت خريد ملك و مستغلات در اين كشور به ارزش حداقل 500.000 يورو ) اعطا مي كند. فردي كه ويزاي طلايي پرتغال را در اختيار داشته باشد خيلي راحت و البته به آساني، قادر به دريافت مجوز اقامت دائمي و سپس دريافت حقوق شهروندي اين كشور خواهد شد. ضمن آنكه شما مي توانيد از همان بدو ورود به اين كشور اعضاي خانواده خود را هم با خود به پرتغال آورده و در آنجا ساكن نماييد. در ادامه با ما همراه باشيد تا با شما درخصوص خريد ملك در ليسبون گفتگو كنيم.

امروزه افراد بسياري از كشورهاي مختلف  در پي بدست آوردن مجوز اقامت دائم در يك كشور ديگر كه به لحاظ شرايط و ويژگيها، برايشان مناسبتر از كشور مادر باشد، هستند. در مقابل هم دولتهاي زيادي وجود دارند كه با اتخاذ قوانين و ضوابط خاصي، اجازه ورود و اقامت به برخي از متقاضيان را مي دهند. معمولا” روش هاي قانوني براي دريافت مجوز اقامت و تابعيت يك كشور ديگر، كه عموميت داشته و تقريبا” در همه جاي دنيا شناخته شده مي باشد عبارتند از:

ليسبون

خرید ملک در لیسبون

بندر ليسبون بعنوان بزرگترين و پر جمعيت ترين شهر پرتغال، پايتخت اين كشور نيز شناخته مي شود. اين شهر يكي از قديمي ترين شهرها و بنادر موجود در قاره اروپا بوده كه داراي جاذبه هاي توريستي و تاريخي بالايي نيز مي باشد. ليسبون يكي از مراكز مهم و بزرگ اقتصادي اروپا و البته پرتغال است كه پيشرو در زمينه هايي همچون: اقتصاد، بازرگاني، تجارت بين الملل، گردشگري، هنر و … مي باشد.  در ابتداي سال 2012 كه قانون اعطاي ويزاي طلايي به سرمايه گذاران خارجي تصويب و به اجرا در آمد، ليسبون اولين مقصد اين دسته از افراد و مهاجرين ثروتمند بود. به همين جهت شما در اين شهر با تعداد زيادي از اتباع خارجي كه اكثريت آنها دو تابعيتي هستند مواجه خواهيد شد. يكي از مهمترين مزايايي كه سرمايه گذاري در حوزه مسكن پرتغال و بويژه خريد ملك در ليسبون براي شما به همراه خواهد داشت، عدم الزام به حضور فيزيكي در اين كشور است. يعني شما در طول سال تنها يك هفته لازم است كه در اين كشور حضور داشته باشيد. پس با خريد يك خانه يا هر ملكي در پرتغال و اجاره دادن آن، هم اقدام به انجام يك سرمايه گذاري مطمئن و پر سود كرده ايد و هم براي خود كسب درآمد از محل دريافت اجاره بها ايجاد نموده ايد. همه اينها به غير از مزاياي دريافت اقامت و ويزاي طلايي اين كشور است كه بيان آنها خود نياز به يك مقاله جداگانه مي باشد.

با اين حال ما شما را با يكي از مناطق شهري ليسبون كه مناسب براي خريد آپارتمان هاي شيك و مناسب هستند آشنا مي سازيم:

  • منطقه جاردينز لواميار: اين منطقه از شهر ليسبون براي كساني كه خواهان زندگي در يك آپارتمان خوب در يك منطقه عاري از سر و صدا و ترافيك و هياهوي شهري هستند بسيار مي تواند مناسب و مفيد باشد. شما با خريد آپارتمان مورد نظرتان در اين منطقه و سكونت در آنجا، به راحتي خواهيد توانست بااستفاده از سيستم حمل و نقل شهري و مترو بدون گذراندن وقت چنداني، به تمام نقاط و بخش هاي اصلي و مهم شهر دسترسي پيدا كنيد. اين منطقه در ليسبون تا فرودگاه شهر فاصله حدودا” 5 دقيقه اي دارد و تقريبا” در قسمت شمالي مركز شهر واقع شده است. شبكه حمل و نقل عمومي و درون شهري در اين منطقه به صورت متنوع و كاملا” در دسترس قرار دارد. قيمت آپارتمان هم در اين منطقه براساس متراژ آن و البته متريال و مصالح و تجهيزات به كار رفته در ساخت مي تواند متفاوت باشد. ولي بعنوان مثال شما مي توانيد يك دستگاه آپارتمان نوساز با مساحت 140 متر و داراي دو اتاق خواب، همراه با ساير امكانات و ويژگيهاي مدنظر ( همچون پاركينگ، انباري، كابينت، كف پاركت و … ) را به قيمت حدود 450.000 دلار يا معادل يورويي آن خريداري نماييد. البته آپارتمان هاي كوچكتر و ارزانتر هم در اين منطقه پيدا خواهد شد. مثلا” آپارتمان 56 متري با تعداد يك اتاق خواب و ساير ويژگيها و مشخصات مشابه، را مي توان به قيمت حدود 300.000 دلار خريداري نمود. گزينه ديگري كه شما براي خريد ملك در ليسبون و سپس دريافت ويزاي طلايي و مجوز اقامت دائمي پرتغال در پيش رو خواهيد داشت، سرمايه گذاري در خريد و بازسازي واحد هاي مسكوني يا تجاري قديمي مي باشد. برخلاف خريد ملك كه حداقل بايد 500.000 يورو شما در آن سرمايه گذاري نماييد، در اين بخش شما مي توانيد با حداقل مبلغ 350.000 يورو اقدام به سرمايه گذاري و سپس اقامت در اين كشور زيبا و پايتخت دوست داشتني آن ليسبون نماييد.

نا گفته نماند كه شما براي انتخاب املاك موردنظرتان مي توانيد ضمن مراجعه به آژانس هاي املاك در هر شهري از پرتغال منجمله ليسبون، از طريق سايت هاي اينترنتي فروش مسكن هم خواهيد توانست گزينه هاي بسياري را مشاهده و انتخاب نماييد. يك نكته بسيار مهم كه هيچ گاه نبايد از آن غافل شد، موضوع كلاهبرداري است. لذا توصيه اكيد داريم كه هيچگاه بدون مشورت با كارشناسان و وكلاي كاركشته اقدام به سرمايه گذاري در يك كشور بيگانه نكنيد. همچنين شيوه اي كه اكثر دلالان و كلاهبرداران خارجي از آن در جهت چپاول پول و سرمايه مهاجرين استفاده مي كنند، پيش فروش املاك و خانه هاي در حال ساخت مي باشد. به همين جهت بهتر است تنها خانه هايي را كه آماده تحويل مي باشند خريداري نماييد.

 در پايان توصيه مي كنيم به جهت آشنايي بيشتر با روال انجام كار و آگاهي از قوانين و ضوابط حاكم بر معاملات خريد ملك در پرتغال، حتما” با مشاورين و كارشناسان زبده و خبره ما در شركت آلتين رويا در تماس باشيد تا بتوانيم شما را در مسير درست و اصولي هدايت كرده و به روياهايتان برسانيم.

امروزه افراد بسياري از كشورهاي مختلف  در پي بدست آوردن مجوز اقامت دائم در يك كشور ديگر كه به لحاظ شرايط و ويژگيها، برايشان مناسبتر از كشور مادر باشد، هستند. در مقابل هم دولتهاي زيادي وجود دارند كه با اتخاذ قوانين و ضوابط خاصي، اجازه ورود و اقامت به برخي از متقاضيان را مي دهند. معمولا” روش هاي قانوني براي دريافت مجوز اقامت و تابعيت يك كشور ديگر، كه عموميت داشته و تقريبا” در همه جاي دنيا شناخته شده مي باشد عبارتند از:

Rate this page