adminaltin 11 March 2022 0 Comments

خرید ملک در آتن یونان

درباره ی آتن

یونان ، دارای یکی از پاک ترین هوای دنیا می باشد و در شهر بزرگی مثله آتن این موضوع ملموس است. آتن پایتخت کشور یونان است و با توجه به این موضوع، آتن جزو گران ترین شهر این کشور می باشد. و معمولا در این شهر خرید ملک به منظور سرمایه گذاری صورت نمی گیرد از این رو دولتمردان به منظور جذب سرمایه، شرایطی را فراهم آورده که بتوان با پایین ترین نرخ سرمایه گذاری، ملک خریداری کرد. مساحت این شهر ۳۹ کیلومتر مربع است و جمعیت آن حدودا ۴ میلیون نفر می باشد. شهر آتن در جنوب جلگه ی مرکزی آتیک قرار دارد و نهرهای ایلیوس و کفیسوس در آن جریان دارد.

بهترین مناطق آتن برای خرید آپارتمان

انتخب مناطق خرید آپارتمان در آتن، بسته به هدف شما از سرمایه گذاری، مناطق برای خرید آپارتمان در آتن انتخاب می شود. برخی مناطق خلوت و برخی شلوغ هستند. و برخی مناطق مانند منطقه Kolonaki ، اکثر کنسولگری های خارجی در آن واقع شده است. و یا مناطق اصیل و سنتی که قدمت زیادی دارند و در دامنه ی آکرو پلیس قرار  دارند مانند Anafiotika ، Thiseio ، Monastiraki ، Psirri ، Plaka که هر کدام از این منطقه ها مزیت های خاص خود را دارند.

هزینه حمل و نقل عمومی در آتن

از نظر وسایل حمل و نقل عمومی و رفت و آمد در آتن، جای نگرانی نیست و تعداد بسیار زیادی تاکسی و ایستگاه اتوبوس های برقی و مترو که به تمام مسیرهای شهر آتن دسترسی دارد، وجود دارد. و هزینه ی تقریبی حمل و نقل عمومی به شرح زیر می باشد:

•  هر لیتر بنزین معادل ۵۰/۱ یورو می باشد.

•  هزینه بلیط تک سفره اتوبوس برقی و مترو حدود ۴۰/۱ یورو، و هزینه بلیط ماهانه ی آن ها ۳۰ یورو می باشد.

• هزینه ی ورود به تاکسی به محض سوار شدن در آن، ۴۰/۳ یورو است، و به ازای هر کیلومتر ۸۰/۰ یورو به مبلغ ورودی اضافه می شود و اگر بنا به درخواست فرد تاکسی توقف کند، باید مبلغ ۸۵/۱۰ یورو، بابت این انتظار پرداخت کنید.

قیمت آپارتمان در آتن یونان

خرید ملک در آتن

متوسط قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در آتن ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو است که در مقایسه با سایر کشورها مناسب می باشد. خرید آپارتمان در یونان با هدف سرمایه گذاری بسیار منطقی می باشد و بازده سود بالایی دارد و از تنوع قیمت خرید بسیار زیادی برخوردار است. و تفاوت قیمت در خرید آپارتمان در هر منطقه متفاوت است که در مرکز شهر باشد یا اطراف شهر، و این تفاوت قیمت در آپارتمان های بازسازی شده و نوساز بسیار مشهود است. و با توجه به امکانات و تجهیزات، متراژ آپارتمان ، قیمت آن برآورد می شود و تمام این گزینه ها بر قیمت تاثیر میگذارد. برای بازسازی آپارتمان های قدیمی در مناطق سنتی آتن محدودیت هایی وجود دارد. زیرا دولت تلاش می کند تا سبک معماری قدیمی و بافت سنتی شان حفظ شود.

اگر هدف سرمایه گذاری باشد بهتر است دنبال آرپاتمان های ارزان باشید مثلا خرید یک واحد آپارتمان تک خوابه با متراژ ۳۶ متر مربع، با قیمت حدودا ۷۸ هزار یورو، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد. و آپارتمان دو خوابه از ۱۰۰ هزار یورو و سه خوابه از ۱۲۰ هزار یورو شروع می شود.

مدارک مورد نیاز برای خرید آپارتمان در آتن یونان

• کپی پاسپورت

• تاریخ ثبت ملک مورد نظر در اداره ثبت اراضی

• ترجمه رسمی کلیه مدارک به زبان رسمی یونانی

• ارائه گواهی عدم سابقه ی کیفری و سوء پیشینه ی خریدار

• وکالتنامه ی رسمی خریدار به وکیل، که او را مجاز به امضای درخواست از طرف خریدار می کند.

هزینه خرید آپارتمان در آتن

به غیر از هزینه ی خرید ملک، یک سری هزینه های جانبی برای انجام  پروسه ی خرید برای متقاضی در بر دارد، که باید آن ها را در نظر گرفت از جمله

• هزینه انتقال ملک که ۳ درصد از ارزش ملک می باشد و توسط خریدار پرداخت می گردد.

• هزینه ی نمایندگی املاک که از قیمت فروش بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد می باشد.

• هزینه خدمات ترجمه برای خریدار

• هزینه ی وکیل

• هزینه به منظور افتتاح حساب بانکی

• هزینه اداره ثبت یا دفترخانه ی رسمی دولت یونان که ۱ درصد به اضافه ی ۲۴ درصد هم مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

• هزینه انتقال پول به منظور خرید ملک

• مالیات شهرداری بر حسب متراژ ملک

• پرداخت مالیات سالیانه ملک

• هزینه بیمه ملک و ساختمان که شامل زلزله، سرقت، طوفان و آتش سوزی می باشد.

ملیت خریدارهنگام خرید ملک، نقش تعیین کننده ایی در هزینه های متقاضی دارد. و یک نکته ی حائز اهمیت در مورد خرید ملک در یونان این است که هنگام خرید حتما از قانونی بودن آن اطمینان حاصل شود که فروش آن قانونی باشد لذا دریافت گواهینامه فنی قانونی توسط مالک الزامی می باشد.

محدودیت های خرید برای افراد غیر اروپایی

برای اتباع خارجی غیر اروپایی در برخی مناطق یک سری محدودیت هایی وجود دارد.‌ مناطقی مرزی مانند جزایر دودکان ، جزایر شرقی دریای اژه، کرت، رودس و برخی نواحی شمالی یونان و برداشتن محدودیت خرید در این مناطق تنها باید از وزارت دفاع ملی یونان درخواستی ارسال شود تا بتوان مجوز خرید را دریافت کرد که این کار نیازمند یک سری مدارک است که به طبع هزینه هایی هم در بر خواهد داشت.

قانون اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در یونان

طبق قانون کشور یونان که از سال ۲۰۱۳ مصوب شده، شهروندان غیر اروپایی ، با حداقل سرمایه ی ۲۵۰ هزار یورو می توانند اقامت موقت ۵ ساله در این کشور را اخذ کنند. و اقامت فرد در صورت عدم فروش ملک تمدید می شود و یکی از امن ترین سرمایه گذاری ها خرید ملک می باشد و برای خرید ملک و انتقال پول، داشتن حساب بانکی بسیار با اهمیت و ضروری است. از زمانی که متقاضی سرمایه گذاری کند و درخواست اقامت بدهد تا صدور اجازه ی اقامت، ۴۰ روز زمان می برد. و می توانند تمام اعضای خانواده خود را شامل همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال را در صورت تحصیل و مستقل بودن ، مادر و پدر سرمایه گذار و پدرو مادر همسر را به همراه خود به یونان ببرد. خریدار همچنین بعد از گذشت ۷ سال می تواند درخواست اخذ پاسپورت و تابعیت کند و پس از اخذ پاسپورت دیگر نیازی به تمدید ویزا نمی باشد و خریدار می تواند سرمایه گذاری را تمام کند و اجازه کار هم به او داده می شود.

شرایط خرید ملک در یونان

•  تمکن مالی

•  مورد تائید قرار گرفتن خریدار از نظر عدم سوء پیشینه و سابقه ی کیفری در ایران و یونان

•  تحت پوشش بیمه بودن متقاضی برای حضور در یونان

مراحل خرید ملک

در مرحله ی اول خریدار یا سرمایه گذار باید با ویزای توریستی شنگن وارد کشور یونان شود و املاک و آپارتمان های مختلف را جهت انتخاب بازدید کند، و پس از انتخاب باید ملک را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار دهد مانند: بررسی مسائل بانکی ملک، تعداد وام های دریافتی از طریق سند ملک و اطمینان حاصل کردن از تسویه ی  وام های دریافتی  توسط شخص وام گیرنده، بررسی جریمه های دولتی ملک، بررسی امکانات و تجهیزات لازم در ملک و سالم بودن آن ها، تحقیق درباره ی میزان اجاره ملک، دریافت تائیدیه از دفاتر اسناد رسمی ، به این دلیل که سند ملک مورد نظر، واقعی باشد و از وزارت دادگستری کشور یونان ، قیمت اصلی ملک را دریافت کند و نهایتا از طریق مهندس عمران از استاندارد و سالم بودن ملک اطمینان حاصل شود زیرا یونان کشور زلزله خیزی به حسساب می آید.

مرحله ی دوم بعد از بررسی و انتخاب ملک مورد نظر، باید خریدار یک افتتاح کند سپس فروشنده و خریدار به دفترخانه ی اسناد رسمی این کشور جهت نوشتن و امضای قولنامه مراجعه می کنند و خریدار ۱۰ درصد از مبلغ ملک را از حساب شخصی خود به حساب شخصی مالک یا فروشنده واریز می کند.

مرحله ی سوم امور اداری و قانونی مربوط به نقل و انتقال سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود. و خریدار مبلغ اصلی ملک را به حساب مالک واریز می کند. لازم به ذکر است که همه ی خریداران باید شماره ثبت مالیاتی کشور یونان را، از طریق دفاتر امور مالیاتی یونان با ارائه مدرکوشناسایی خود به صورت رایگان دریافت می کنند و بعد از آن به سیستم مالیاتی کشور دسترسی دارند تا به اکمور مالیاتی خود حسابرسی کنند. سپس سند آب، برق ، گاز و … توسط اداره شهرداری از نام مالک قبلی به نام خریدار منتقل می شود و خریدار می تواند سند رسمی ملک خود را اخذ کند تا برای اخذ ویزای طلایی یونان و اقامت اقدام کند.

 شما پیش از هر گونه اقدامی برای خرید یا اخذ اقامت با مشاوران باتجربه که از آگاهی لازم برخوردار هستند مشورت کنید تا سرمایه گذاری مطمئنی را داشته باشید از این رو می توانید برای برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در شرکت آلتین رویا در تماس باشید.

Rate this post

Leave a Comment