adminaltin 11 March 2022 0 Comments

اهمیت اقامت یونان برای مهاجرت

اهمیت اقامت یونان برای مهاجرت

یونان به جمهوری هلنی معروف می باشد و یکی از کشورهای تمدن ساز باستانی در دنیا شناخته می شود و در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده که عضو اتحادیه اروپا و ناحیه شنگن است. و این کشور بیش از ۶۰ جزیره است که قابل سکونت می باشد و دارای مکان های تاریخی ۴۰۰۰ ساله و سواحلی از جنس بتون و ارتفاعات کوهستانی که همه ی اینها منجر به فرآهم ساختن طیف وسیعی از جاذبه های توریستی و گردشگری می شود. یونان یک کشور دموکراتیک و توسعه یافته ایی است که افراد زیادی تمایل به دریافت اقامت برای این کشور دارند.  و از نظر استراتژیکی در چهار راه آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد که این امر یونان را به مکانی اولیه و مرکزی برای سرمایه گذاران خارجی مبدل کرده است. یونان به دلیل فرآیند آسان دریافت اقامت به صورت دائم در اروپا باعث اهمیت این کشور برای مهاجرت شده است و در واقع ویزای اقامت یونان به نوعی همان ویزای اقامت اتحادیه اروپا به شمار می آید که از این طریق، متقاضی و خانواده ی همراه او، از مزایا و امتیازات بسیاری نظیر امکان زندگی، کارو تحصیل در این کشور و سایر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا، می توانند بهره مند شوند.

اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی چیست؟

FIP یا تمکن مالی مستقل به معنی ارائه مستندات و مدارکی است که توانایی مالی فرد را نشان می دهد و باید به گونه ایی باشد که فرد نیازی به اشتغال یا کار کردن در کشور یونان را نداشته باشد. در این روش مهاجرتی تمامی اعضای فرد هم می توانند کارت اقامت یونان را اخذ کنند. و این روش یکی از بهترین راه های اقامت کشورهای اروپایی و رسیدن به اروپا می باشد که به طور معمول کمتر از ۴ ماه و در مواردی در طول مدت ۲ ماه می توان اقامت اخذ کرد. این روش بیشتر در اغلب کشورهای اروپایی برای اعطای اقامت به افرادی در نظر گرفته شده که بتوانند ثابت کنند از لحاظ مالی مستقل هستند و از دولت کشور مورد نظر تقاضای هیچ گونه کمک مالی و کار ندارد. و دلیل شهرت این روش سرعت زیاد طی شدن پروسه ی اداری در اخذ اقامت، بدون نیاز به انتقال سرمایه ی زندگی متقاضی در کشور مقصد است. مکانیزم کار در اعطای اقامت به مهاجرین در تمام کشورهای ارائه دهنده یکسان می باشد و تنها قوانین و شرایط هر کشور متفاوت است که مقایسه ی  شرایط یونان بدون سرمایه گذاری از ساده ترین موارد محسوب می شود.

مزایای اقامت تمکن مالی یونان

  • سریع ترین و ساده ترین راه برای اخذ اقامت شنگن در اتحادیه ی اروپا البته به شرط داشتن درآمد ثابت ماهانه و عدم وجود سابقه ی کیفری که معمولا پروسهدی انجام آن به طور متوسط ۳ ماه طول می کشد که بسته به وقتوسفارت این زمان کوتاه تر و یا طولانی تر می شود.
  • بدون خارج کردن سرمایه خود از کشور می توان به اقامت در کشور یونان از طریق تمکن مالی دست پیدا کرد.
  • عدم نیاز به حضور شخص متقاضی در کشور مقصد
  • به هیچگونه ثبت شرکت و سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا نیاز نمی باشد.
  • به دلیل عدم نیاز داشتن به انتقال سرمایه در کشور مقصد، سرمایه ی متقاضی در معرض مخاطره و ریسک قرار نمی گیرد.
  • نیاز نداشتن به اجاره ملک در یونان
  • همراه بردن همسر و فرزندان به همراه دسترسی و امکان استفاده از سیستم آموزش عمومی در کشورهای اتحادیه اروپا
  • امکان استفاده و برخورداری از بیمه های درمانی و پزشکی با اعتبار بین المللی
  • آسان بودن و راحتی در تمدید مجوز اقامت
  • عدم نیاز به ارائه ی مدرک یونانی یا انگلیسی
  • معافیت از پرداخت مالیات سالیانه
  • عدم وجود هیچگونه محدودیت سنی برای استفاده از این راه
  • داشتن اجازه ی تحصیل به افراد زیر ۳۵ سال و یا دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای یونانی و در نتیجه اخذ ویزای کاری
  • هزینه ی تحصیل نسبتا ارزان برای کسانیکه تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند و شهریه ی تحصیلی معادل ۱۵۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو سالانه، در برخواهد داشت.
  • اجازه خرید شرکت ، معامله ملک همچنین امکان ثبت
  • عدم وجود هیچگونه محدودیت زمانی برای اقامت در یونان
  • ورود بدون ویزا و تردد آزادانه، همچنین ورود بدون ویزا و زندگی در تمامی کشورهای عضو ناحیه شنگن
  • پس از گذشت ۵ سال اقامت به صورت پیوسته، امکان درخواست اقامت دائم و دریافت تابعیت یونانی وجود دارد.
  • هزینه ی زندگی ارزان خصوصا برای دانشجویان است که ماهیانه برای هر نفر بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ یورو می باشد.
  • سهولت، در اخذ ویزا اقسا نقاط دنیا از جمله انگلیس، آمریکا و کانادا می باشد.
  • افتتاح حساب بانکی برای خود و اعضای خانواده امکان دارد و بعد از آن دریافت کارت اعتباری یا کریدیت کارت
  • کسانیکه مایل به زندگی یا بازنشستگی در یونان بدون داشتن شغل یا انجام کار هستند می توانند از طریق مزایای بازنشستکی یا مستمری، بیزینس، شغل مجازی، پس اندازها یا گرانت ها ، خارج از این کشور می توانند اقامت تمکن مالی را دریافت نمایند. و شایان ذکر است که صدور این نوع ویزا برای مدت ۲ سال می باشد و متقاضی باید هزینه ی ۲ سال اقامت خود و خانواده اش را در حساب بانکی خود موجود داشته باشد و نامه ی تمکن مالی را از بانک بگیرد و به سفارت ارائه دهد و بعد از ۲ سال به شرط اینکه دارنده ویزا، با ارائه ی یک سپرده یا مانده حساب و یا در آمد خود را اثبات کند تا نشان دهد فرد، به اندازه ی کافی پول برای زندگی در کشور یونان را دارد و این ویزا ، هر ۳ سال تمدید می شود. و پس از آن اقامت دائم برای متقاضی و همراهانش صادر می شود.

به طور کلی به قدری برای مهاجران، مزایای تمکن مالی یونان جذاب است که سالانه میلیون ها نفر برای این نوع اقامت درخواست می کنند و در صف های انتطار هستند. این کشور به عنوان هفدهمین عضو در ناحیه ی اروپا ( Eurozone ) به شمار می آید.

مراحل درخواست اقامت تمکن مالی کشور یونان

مرحله ی اول درخواست ویزای نوع  یا ویزای بلند مدت شنگن می باشد. که برای درخواست این ویزا همراه داشتن مدارکی از قبیل

¤ اثبات تمکن مالی با ارائه ی مدرک و درآمد ماهیانه  ۲۰۰۰ یورو تنها برای فرد و در صورتی که همسر و فرزندان همراه فرد باشد سهم آن ها هم به این مبلغ اضافه می شود. که برای همسر ۴۰۰ یورو و برای هر فرزند ۳۰۰ یورو می باشد.

¤ گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه ی کیفری

¤ بیمه درمانی در طول اقامت در یونان که پوشش دهنده کامل مراقبت های درمانی خود و اعضای خانواده باشد.

¤ ۳ قطعه عکس پاسپورتی جدید و رنگی

¤ فرم درخواست تکمیلی

¤ کپی مدارک شناسایی و پاسپورت متقاضی

¤ هزینه مهر صادر شده از اداره مالیات یونان

¤ گواهی سلامت پزشکی

مرحله ی دوم پس از ورود به یونان، تا زمان اتمام اعتبار ویزا، متقاضی فرصت دارد که مدارک ذکر شده در بالا را، به اداره اتباع و مهاجرین یونان جهت درخواست ویزای اقامت تمکن مالی، تحویل دهد.

برای دریافت مشاوره رایگان با مشاوران ما در شرکت آلتین رویا در تماس باشید

 

 

Rate this post

Leave a Comment