adminaltin 11 March 2022 0 Comments

اقامت دائم اسپانيا با خريد ملك در سال 2022

اقامت دائم اسپانيا با خريد ملك در سال 2022

همانطور كه در مقالات و مطالب پیشین توضیح داده بودیم، یكی از متداولترین روش های مهاجرت به اسپانیا و اخذ مجوز اقامت دائم و در نهایت پاسپورت این كشور، سرمایه گذاری در حوزه املاك و مستغلات اسپانیا می باشد. هرچند كه این روش جزو روش های گران قیمت دریافت تابعیت اسپانیایی است، لیكن از نگاه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی، بهترین و ایده آل ترین روشی است كه از طریق آن می توان ضمن حفظ اصل پول و سرمایه، در این كشور اقامت گزید و از مزایای بسیار رفاهی و اجتماعی قابل ارائه به افراد سود برد. بنا بر قوانین و ضوابط دولتی اسپانیا كه در سال 2022 نیز به اجرا گذاشته شده است، متقاضیان سرمایه گذاری و مهاجرت به اسپانیا می توانند با خرید یك یا چند ملك واقع شده در این كشور به ارزش حداقل 500.000 یورو ( البته ملك یا مستغلات خریداری شده می بایست واجد شرایط قانونی لازم باشد ) از كارت اقامت كوتاه مدت ( قابل تمدید ) اروپا برای خود و نیز دیگر اعضای خانواده خود برخوردار شده و  استفاده نمایند. در این طرح كه به گلدن ویزا یا همان ویزای طلایی معروف است، به این فرد اجازه داده می شود تا با اجاره یا رهن ملك خود كسب درآمد نموده و به زندگی عادی خود در این كشور ادامه دهد. در واقع این طرح ( گلدن ویزای اسپانیا ) از جمله طرح های تشویقی دولت اسپانیا است كه در راستای تشویق و جذب سرمایه های سرمایه گذاران خارجی به اجرا در آمده و بسیار هم مورد استقبال آنان قرار گرفته است. یكی از ویژگیهای بارز و امتیازا ت مهمی كه در این طرح نهفته، عدم الزام به حضور دایمی فرد متقاضی در خاك اسپانیا است. همچنین فرد می تواند با گذشت 5 سال از دریافت كارت اقامت موقت خود، نسبت به دریافت مجوز اقامت دائم برای خود و اعضای خانواده اش اقدام نماید.

در این طرح لزومی بر خرید یك واحد ملك به ارزش 500.000 یورو نمی باشد و شما می توانید حتی با خرید چندین واحد ملك یا زمین دارای شرایط، كه جمعا” مبالغ آنها به 500.000 یورو برسد هم در این طرح وارد شوید. البته این نكته مهم را خوب است بدانید كه متقاضی اصلی برای خرید ملك و دریافت ویزای طلایی اسپانیا می بایست حداقل 18 سال تمام سن داشته و نیز فاقد هر نوع سوءپیشینه كیفری یا قضایی باشد.  از دیگر الزامات و شروط مهم این طرح، نداشتن سابقه ریجكتی ( لغو روادید ) در حوزه كشورهای اتحادیه اروپا و شینگن و همچنین دارا بودن بیمه درمانی و پزشكی مناسب از یكی از شركت های بیمه معتبر اسپانیایی می باشد.

نكته مهم دیگری كه باید به آن اشاره شود این است كه اندازه ملك یا خانه خریداری شده اگر برای سكونت فرد متقاضی استفاده می شود میباید همخوانی كامل با تعداد افراد خانواده را داشته باشد.

زمانی كه شما برای اولین بار كارت گلدن ویزای خود را دریافت می كنید، این كارت دارای یكسال اعتبار اقامتی می باشد و تنها خود شما قادر به استفاده از آن خواهید بود. پس از آن شما می توانید درخواست تمدید گلدن ویزای خود را دهید، در این مرحله مجوز اقامت دو ساله برای شما صادر خواهد شد و بعد از آن می توانید برای دیگر افراد خانواده تان هم درخواست صدور ویزا  و ورود به خاك اسپانیا را بدهید. تمدید مجوز اقامت شما در اسپانیا تا 5 سال به همین شكل ادامه خواهد داشت. بعد از پایان دوره 5 ساله اقامت در این كشور، مجوز اقامت موقت شما به مجوز اقامت دائم تبدیل خواهد شد و بعد از گذشت ده سال از اقامتتان در اسپانیا، میتوانید برای دریافت حق شهروندی و سپس پاسپورت اسپانیا اقدام نمایید.

نكته پایانی: متاسفانه برخی منابع خبر از امكان خرید ملك در اسپانیا با مبالغی كمتر از 500.000 یورو و سپس دریافت مجوز اقامت دائم این كشور را می دهند. لازم به توضیح است كه امكان خرید ملك های كمتر از این مبلغ هم ( مثلا” با ارزش 100.000 یورو ) هم وجود دارد، اما با این نوع سرمایه گذاری شما دیگر نمی توانید از مزایای داشتن گلدن ویزا و اقامت بدون شرط حضور در اسپانیا برخوردار شوید. موضوع خرید ملك در اسپانیا یك موضوع بسیار مهم و تخصصی است كه توصیه می كنیم به جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات ناخوشایند و آسیب های جبران ناپذیر، حتما”با كارشناسان حقوقی زبده و مجرب ما در شرکت آلتین رویا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

Rate this post

Leave a Comment