ٍErfan 22 دی 1401 0 نظر

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدام است؟

کانادا سرزمینی با جاذبه‌های گردشگری متنوع و بالاترین سطح امنیت در کل جهان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای قاره آمریکای شمالی است. این کشور از همه نظر از جمله اقتصاد، امنیت، فرهنگ و آداب و رسوم در بهترین شرایط قرار گرفته و از همه مهم‌تر هیچ گونه محدودیت‌های عقیدتی در آن وجود ندارد.

کشور کانادا دومین کشور بزرگ دنیا از نظر مساحت است، این کشور از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از شمال به قطب شمال پیوسته است. در حقیقت کانادا بنا بر موقعیت جغرافیایی خاص خود زیباترین و متنوع‌ترین مناظر طبیعی را به خود اختصاص داده است.

کانادا به منزله مزایای بسیار زیاد خود یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و سکونت ایرانیان است. اما یکی از سوالات متداولی که در این زمینه پیش می‌آید این است که بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدامند؟ بسیاری از شهرهای کانادا از نظر شرایط زندگی، فرهنگ و آداب و رسوم و کار برای ایرانیان مناسب هستند اما ما در این مقاله قصد داریم بهترین این شهرها را معرفی کنیم.

معرفی بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

آشنایی با کشور کانادا

قبل از صحبت کردن در مورد مسئله اصلی بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان ابتدا در مورد خود کشور کانادا به توضیحات مفید و مختصری می‌پردازیم. به کشور کانادا سرزمین بزرگ سفید شمالی (The Great White North) می‌گویند. واژه بزرگ به دلیل مساحت بزرگ آن و واژه سفید نیز به دلیل نزدیکی به قطب شمال و پوشش برفی گسترده آن نام‌گذاری شده است. کشور کانادا حدود 9.984.670 کیلومتر مساحت داشته و بر همین اساس حدود 38.25 میلیون نفر نیز جمعیت دارد.

اما اگر بخواهیم در مورد اقتصاد کشور کانادا صحبت کنیم باید بگوییم که این کشور از نظر اقتصاد یکی از توسعه‌یافته‌ترین و قدرتمندترین اقتصادهای برتر جهان است. همچنین دولت کشور کانادا شرایطی بسیار مطلوب را هم برای شهروندان خود و هم برای مهاجرین نیز در نظر گرفته است که این امر به تنهایی موجب مهاجرت خیل عظیمی از افراد به خصوص ایرانیان به این کشور شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات کسب شده از بانک جهانی در سال 2020 تولید ناخالص داخلی کشور کانادا حدود 1.64 تریلیون دلار است که این مورد به تنهایی در رشد اقتصاد این کشور سهم زیادی داشته است. در حالت کلی کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای سکونت، گردشگری و سفر و همچنین سرمایه گذاری است.

ونکوور شهر مخصوص ایرانیان در کانادا

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که خود دانشجو بوده و قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید شهر ونکوور بهترین گزینه انتخابی برای شما است. ونکوور در جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا در نزدیکی اقیانوس بزرگ آرام و کوهستان رانگ واقع شده است.

آب و هوای این شهر بنا بر موقعیت جغرافیایی خاص خود بسیار معتدل و مطلوب است. ونکوور بنا بر پوشش گیاهی گسترده خود با نام شهر همیشه سبز معروف است. این شهر نسبت به مساحت خود جمعیت کمی را دارا بوده و به همین دلیل یکی از شهرهای آرام و کاملا بی‌حاشیه کانادا به شمار می‌رود. بی‌شک ونکوور یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان هم از نظر ادامه تحصیل و هم زندگی دائمی است. جمعیت این شهر حدود 2.476.145 نفر بوده و مساحت آن نیز به وسعت 2.887.36 کیلومتر مربع است.

ونکوور از نظر قومیتی یکی از متنوع‌ترین شهرهای کانادا است که در آن از نژادهای مختلفی چون نژاد انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی و آلمانی وجود دارد. معتبرترین دانشگاه‌های دنیا مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه‌های فرلی دیکنسون و سایمون فریزر در این شهر قرار گرفته‌اند.

هزینه‌های زندگی در شهر ونکوور

ونکوور یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا است اما با این حال هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به شهرهای هم‌رده خود در دیگر کشورها بسیار کمتر است. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که میزان درآمد در شهر ونکوور کانادا نیز به نسبت هزینه‌های زندگی بسیار بالا بوده و به همین دلیل مردم این شهر قدرت خرید بالایی دارند.

میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان در شهر ونکوور ماهانه حدود 2000 دلار است. در حالی که میانگین درآمدها و حقوق‌ها در این شهر ماهانه حدود 150 هزار دلار است.

شهر ونکوور یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

تورنتو یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان از نظر زندگی و کار

بی‌شک یکی از امن‌ترین و بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان شهر تورنتو است. این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی کانادا نیز به شمار می‌رود که نقش بسزایی در اقتصاد کانادا دارد. تورنتو از نظر اقتصادی بعد از شهرهایی چون سانفرانسیسکو و نیویورک سومین شهر قدرتمند است. اما هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به شهر فرانسیسکو و نیویورک بسیار کمتر است.

بر اساس آخرین آمار و ارقام نرخ بیکاری در شهر تورنتو حدود 6.4 درصد در سال 2019 بوده است. تورنتو مرکز آموزش‌های عالی، امکانات مرفه، سرگرمی‌های متنوع و فرصت‌های شغلی بسیار مناسب است. اگر شما هم قصد دارید صنعت و حرفه خود را در کشور کانادا در بهترین شرایط ادامه دهید شهر تورنتو بهترین گزینه برای شما است.

از معتبرترین دانشگاه‌های تورنتو می‌توان به دانشگاه یورک و رایرسون اشاره کرد. دانشگاه تورنتو هفدهمین دانشگاه برتر در کل دنیا بوده و به همین دلیل لقب هاروارد کانادا به آن نسبت داده شده است. خیابان‌هایی همچون نورث یورک، ریچموند از جمله منطقی از تورنتو هستند که حضور ایرانیان در آن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. در تورنتو مشاغل زیر از جمله شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شوند:

  • پرستاری
  • مدیر بازاریابی
  • مترجم
  • رانندگی در سیستم حمل و نقل عمومی
  • کادر درمانی: دندانپزشک، پزشک، جراح و…

هزینه‌های زندگی در شهر تورنتو

یکی از ارزان‌ترین و بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان شهر تورنتو است. متوسط هزینه‌های زندگی در این شهر برابر با 45.380 دلار بوده و متوسط اجاره نیز در آن حدود 2.270 دلار (منزل تک خوابه) است. در صورتی که به خرید ملک در کانادا در شهر تورنتو تمایل دارید باید به صورت متوسط حدود 776 هزار دلار بودجه داشته باشید. هزینه حمل و نقل عمومی نیز در این شهر به صورت میانگین حدود 146 دلار در ماه است.

هزینه‌های زندگی در شهر تورنتو

مونترال به‌صرفه‌ترین گزینه برای زندگی ایرانیان

شما بر اساس بودجه و شرایط مالی خود می‌توانید در یکی از بهترین شهرهای کانادا زندگی مرفه و امنی را داشته باشید. اما چنانچه بودجه شما به حد کافی نیست بهتر است در شهر مونترال سکونت داشته باشید، البته باید به این نکته اشاره کنیم که مونترال خود یکی از امن‌ترین و بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان است. جمعیت این شهر کمتر از 4 میلیون بوده و در عین حال یکی از شهرهای بزرگ کانادا به شمار می‌رود.

یکی از حقایق جالب در مورد شهر مونترال قرار گرفتن آن در رتبه دهم شهرهای شاد در دنیا است. این شهر بنا بر وضعیت اقتصادی مناسب و همچنین هزینه‌های زندگی پایین خود در واقع بهشتی برای مهاجران ایرانی است.

هزینه‌های زندگی و درآمد در شهر مونترال کانادا

برای اجاره منزل در شهر مونترال به طور میانگین باید حدود 125 هزار دلار بودجه داشته باشید. در حقیقت یکی از مزیت‌های شاخص شهر مونترال پایین بودن هزینه‌های اجاره در آن است. میانگین اجاره منزل در شهر مونترال حدود 800 دلار کمتر از شهرهایی چون تورنتو و ونکوور است. هزینه مواد غذایی و خورد و خوراک در این شهر نیز به صورت میانگین حدود 193 دلار است. میانگین درآمد در این شهر به نسبت هزینه‌های زندگی بسیار بالاتر بوده و حدود 75 هزار دلار است.

شهر کبک بهترین شهر برای اشتغال و درآمدزایی

کبک یکی از ایالت‌های کانادا بوده و در شرق کشور و بخش مرکز کانادا واقع شده است. این ایالت حدود یک ششم از کل مساحت کانادا را در بر می‌گیرد.

به علت رشد و توسعه اقتصادی بی‌نظیر در شهر کبک نرخ بیکاری در این شهر بسیار پایین است. اما یکی از واجبات داشتن شغل مناسب در این شهر مسلط بودن به زبان فرانسه است. این شهر به واسطه موقعیت جغرافیایی خود بهترین شرایط آب و هوایی را دارد.

مزایای زندگی در شهر کبک

  • وجود جمعیت کم به نسبت مساحت
  • وجود جنگل‌های زیبا و ساحل دل‌انگیز
  • برخورداری از فرصت‌های بی‌شما سرمایه‌گذاری
  • تنوع بالای فرهنگی در این شهر
  • میانگین درآمد 85 هزار دلار در ماه
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته و امکانات مرفه در سطح شهر

بهترین و پردرآمدترین مشاغل در شهر کبک

  • تولید و فروش تجهیزات پزشکی
  • الکترونیک
  • صنایع فلزی
  • صنایع گردشگری
  • زمینه سلامت و تغذیه
  • محصولات و خدمات رفاهی
  • فناوری اطلاعات


مشاوره رایگان

شهر کلگری (Calgary) یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

کلگری آمریکایی‌ترین شهر کانادا است، علت این نامگذاری وجود کاراکترهای کابویی و گرایش‌های مختلف محافظه کارانه و سیاست‌های اجتماعی حاکم بر این شهر است. این شهر بزرگ‌ترین شهر در استان آلبرتا کانادا است. بخش‌های بسیاری از این منطقه با چمنزارهای سرسبز پوشیده شده است. جمعیت شهر کلگری حدود 1.3 میلیون نفر بوده و به همین دلیل این شهر سومین شهرداری بزرگ در کانادا را دارد.

وضعیت اقتصادی شهر کلگری

بخش اعظم اقتصاد شهر کلگری به صنعت نفت این شهر، کشاورزی و صنایع وابسته به گردشگری مربوط می‌شود. وجود ذخایر بالای نفت در شهر کلگری باعث شده تا این شهر در حال حاضر به یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا تبدیل شود.

بر همین منوال نرخ بیکاری نیز در این شهر از سایر شهرهای کانادا کمتر است. فرصت‌های شغلی مناسبی که در شهر کلگری وجود دارد را نمی‌توانید در هیچ یک از شهرهای این کشور پیدا کنید. بر اساس همین توضیحات می‌توانیم بگوییم که شهر کلگری یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان است.

هزینه‌های زندگی در شهر کلگری

همان طور که در مطالب بالا گفته شد شهر کلگری یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا است. هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به همسایه ساحلی آن یعنی ونکوور کمتر است. در این شهر می‌توانید خانه‌های خوب و مجللی را با قیمت مناسبی اجاره کنید. اجاره یک آپارتمان در این شهر حدود 1000 دلار در ماه است، همچنین قیمت خرید خانه در این شهر حدود 42000 تا 47000 دلار است.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که میزان درآمد در این شهر به نسبت هزینه‌های زندگی بسیار بالاتر است. میانگین حقوق‌ها در شهر کلگری حدود 120 هزار دلار است.

بهترین و پردرآمدترین شهرهای کلگری

  • خدمات مالی
  • زمین شناسی
  • آموزش
  • خدمات درمانی
  • ساخت و ساز
  • معماری
  • گردشگری
  • حوزه IT
  • کشاورزی
  • حوزه نفت و گاز

شهر اتاوا (Ottawa) قلب تپنده کانادا

اتاوا پایتخت کشور کانادا چهارمین شهر بزرگ این کشور است. یکی از ویژگی‌های خاص این شهر وجود چند فرهنگی در آن است. اتاوا در بخش شرقی انتاریوی جنوبی واقع شده و در مرز کبک قرار دارد. اتاوا به دلیل داشتن بهترین شرایط اقتصادی و همچنین جاذبه‌های گردشگری متنوع یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان و سایر مهاجران است.

ویزای استارتاپ کانادا – شرایط، هزینه ها

این شهر در مقایسه با شهرهایی چون تورنتو، مونترال و ونکوور و کلگری مساحت بزرگ‌تر و در عین حال جمعیت کمتری (934 هزار نفر) دارد.

پردرآمدترین شغل‌‌های اتاوا

  • املاک
  • بیمه
  • فناوری
  • امور مالی
  • آموزش
  • تجارت
  • خدمات درمانی

بخش فناوری این شهر بسیار مدرن و پیشرفته بوده و یکی از اصلی‌ترین دلایل تبدیل آن به یکی از مراکز تک آمریکای شمالی است. به عبارتی در شهر اتاوا بیش از 70 هزار موقعیت شغلی در زمینه فناوری و IT وجود دارد.

هزینه‌های زندگی و میانگین درآمد در شهر اتاوا

بر اساس آخرین آمارگیری‌های انجام شده میانگین درآمد در شهر اتاوا حدود 2700 دلار ماه است. هزینه اجاره منزل در این شهر بین 700 تا 1400 دلار در ماه است. اما با این وجود با کمک یک آژانس مهاجرتی و سرمایه‌گذاری معتبر می‌توانید مسکن‌های ارزان‌تری را پیدا کنید.

اخذ ویزای تحصیلی، کاری و استارتاپ کانادا در کمترین زمان

روش‌هایی همچون بورسیه تحصیلی، اقامت کاری و استارتاپ از بهترین راهکارهای اخذ اقامت دائم کانادا است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از انجام هر کاری باید با یک شرکت مهاجرتی معتبر مشورت و همکاری داشته باشید. شرکت آلتین رویا با توجه به تجربه و سابقه دیرینه و درخشان خود در این زمینه می‌تواند در کمترین زمان تمامی مراحل قانونی انواع روش‌های مهاجرت به کانادا را طی کرده و در دریافت ویزای تحصیلی، کاری و استارتاپ به شما کمک کند.

مطالب مرتبط:

Rate this post

پیام بگذارید