ٍErfan 12 دی 1401 0 نظر

سوغات استانبول را بشناسید

شهر استانبول قلب تپنده ترکیه شهر مساجد متعدد و بازمانده قسطنطنیه است که از لحاظ جغرافیایی قسمتی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر آن نیز در قاره اروپا واقع شده است. نکته‌ای که زیبایی‌های شهر استانبول را چندین برابر افزایش می‌دهد متصل شدن این دو بخش از شهر به وسیله پل مشهور بسفر است.

استانبول مرکز تمدن و فرهنگ و اقتصاد کشور ترکیه بوده و به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و مطلوب جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی دارد، به گونه‌ای که سالیانه افراد بسیار زیادی از کشورهای سراسر دنیا به این شهر سفر و حتی مهاجرت می‌کنند. اما زیبایی‌های استانبول تنها با موارد فوق تمام نمی‌شود، سوغات استانبول نیز تنوع بسیار بالایی داشته و طرفداران بسیار زیادی از سراسر دنیا دارد.

به دلیل زیاد بودن تنوع سوغات استانبول همواره بسیاری از گردشگران با این سوال مواجه می‌شوند که چه سوغاتی از این شهر خرید کنیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال در ادامه این مطلب برخی از بهترین و محبوب‌ترین سوغات ترکیه را به همراه محل خرید آن‌ها معرفی می‌کنیم. اگر شما هم قصد مسافرت به این شهر را دارید نباید سوغاتی‌های مشهور و خاص آن را از دست دهید.

بهترین و پرفروش‌ترین سوغات استانبول

معروف‌ترین سوغات استانبول

شهر استانبول از نظر سوغات خوراکی، صنایع دستی و محصولات دست ساز و… تنوع بسیار بالایی دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد و گردشگران به هنگام سفر به این شهر و خرید سوغات آن دچار سردرگمی می‌شوند. اما در ادامه برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین سوغات استانبول را معرفی می‌کنیم تا شما هم بتوانید در مدت زمان کمی محبوب‌ترین سوغات این شهر را با قیمت‌هایی مناسب خریداری کنید.

به جهت انتخاب آسان‌تر شما در ادامه سوغات استانبول را به دو دسته اصلی خوراکی‌های استانبول و صنایع دستی و محصولات خاص استانبول تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

سوغات استانبول : دسته بندی محبوب‌ترین خوراکی‌های استانبول

خوراکی‌هایی که در استانبول به عنوان سوغات به فروش می‌رسند بسیار متنوع است، به همین دلیل برای انتخاب درست و منطقی از بین این محصولات نیاز به راهنمایی دارید.

چای ترکی و دمنوش‌های گیاهی از بهترین سوغات استانبول

اگر شما هم تجربه سفر به شهر استانبول را داشته باشید حتما دیده‌اید که مردم در اغلب اوقات در حال خوردن چای سیاه هستند. چای سیاه در واقع یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های ترک‌ها است که از آن به عنوان سوغات ترکیه نیز یاد می‌شود.

خرید ملک در ترکیه – اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

چای ترکی به روش خاصی آماده و سرو می‌شود، به همین دلیل اکثر توریست‌ها بعد از تنها یک بار امتحان کردن این چای عاشق طعم و مزه آن می‌شوند. ترک‌ها برای دم کردن چای از کتری مخصوصی به نام چای دنلیک استفاده کرده و بعد از آماده شدن چای آن را در استکان‌های مخصوص کمر باریک سرو می‌کنند. انجام این کارها باعث خوشمزه‌تر شدن طعم چای و لذت‌بخش‌تر شدن نوشیدن آن می‌شود.

قیمت چای ترکی حدود 7 الی 27 لیر یا همان 2 تا 8 دلار است. بهترین محل برای خرید چای ترکی بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول است.

باقلوا از خاص‌ترین و مشهورترین سوغات استانبول

محال است به ترکیه و شهرهای مختلف آن از جمله استانبول سفر کرده باشید و توجهتان را باقلواهای شهد عسل و متنوع جلب نکند. باقلوای ترکی در سراسر دنیا محبوبیت خاصی داشته و قدمت چندین ساله‌ای در شهر استانبول دارد.

باقلوا یکی از خوشمزه‌ترین و البته پرفروش‌ترین سوغات استانبول است که با دستورالعمل خاصی پخته می‌شود. در داخل باقلواهای ترکی عمدتا از مقادیر بسیار زیادی پسته، بادام، گردو به همراه شیر عسل مخصوص استفاده می‌شود. یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های استانبول که از خوردن آن هرگز سیر نمی‌شوید باقلوا است. این خوراکی خوشمزه را می‌توانید در بسته بندی‌های مخصوص برای نزدیکان و عزیزان خود به عنوان سوغات نیز خریداری کنید.

قیمت باقلوا مخصوص ترکی حدود 30 تا 70 لیر و به دلار حدود 9 تا 20 دلار است. باقلوا فروشی‌های بسیاری در سطح شهر استانبول وجود دارند.

اما در بین این مغازه‌ها، فروشگاه‌هایی چون باقلوا فروشی حمدی و باقلوا فروشی کاراگوی گولوگو از بهترین فروشگاه‌های عرضه کننده باقلوای مخصوص ترکی هستند.

باقلوا فروشی کارا گوی گولوگو (Karakoy Gulluoglo) در بین میدان تکسیم و برج گالاتا است. باقلوا فروشی حمدی نیز در جوار بازار ادویه استانبول و در نزدیکی پل گالاتا واقع شده است.


مشاوره رایگان

قهوه ترکی یکی دیگر از محبوب‌ترین سوغات استانبول

قهوه ترکی که در شهر استانبول می‌نوشید به احتمال زیادی بهترین قهوه‌ای است که در طول عمر خود خورده‌اید. طرز تهیه و آماده کردن قهوه ترکی یک قلق و فرمول خاصی دارد، به همین دلیل نظیر قهوه ترکی در هیچ منطقه و کشوری یافت نمی‌شود.

در واقع قهوه ترکی از دیگر سوغات استانبول است که بسیاری از افراد به هنگام سفر به استانبول علاوه بر نوشیدن آن را خریداری می‌کنند. قیمت قهوه ترکی به ازای هر 250 گرم حدود 21 دلار است. این سوغات خوراکی پرطرفدار استانبول را می‌توانید از بازار ادویه و همچنین بازار بزرگ استانبول تهیه کنید.

ادویه جات بهترین و کم‌هزینه‌ترین سوغات استانبول

اگر به بازارهای سنتی شهر استانبول سفر کنید مغازه‌هایی را می‌بینید که با نظم و ترتیب خاصی ادویه‌های مختلف و رنگارنگ را کنار یکدیگر چیده‌اند. عطر و بوی این ادویه‌ها هر شخصی را مست می‌کند. ادویه جات به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سوغات استانبول شناخته می‌شوند که در فرهنگ این شهر جایگاه ویژه‌ای دارند.

بازاری در شهر استانبول به نام بازار مصری‌ها یا همان بازار ادویه وجود دارد که تمامی مغازه‌های موجود در آن مجموعه رنگارنگی از ادویه‌ها را برای فروش گذاشته‌اند. ادویه، گل‌های خشک زیبای رز، گیاهان دارویی و انواع صابون از جمله محصولات مغازه این بازار است. البته در بازار بزرگ استانبول یا همان گراند بازار هم می‌تواند انواع ادویه جات را خریداری کنید.

سوغات استانبول: دسته بندی محصولات و صنایع دستی

صنایع دستی و محصولات مختلف استانبول که به عنوان سوغات این شهر شناخته می‌شوند، تنوع بسیار بالایی دارند. به گونه‌ای که اگر بخواهیم تمامی این محصولات را معرفی کنیم باید 10 نمونه دیگر از این مقالات را برای شما آماده کنیم. اما ما در ادامه محبوب‌ترین و مشهورترین سوغات استانبول در دسته بندی محصولات و صنایع دستی را معرفی می‌کنیم.

چشم نظر یا همان چشم زخم از جمله محصولات تزئینی محبوب استانبول

نکته جالب در مورد چشم زخم این است که علاوه بر ایرانیان ترک‌ها نیز به چشم زخم و چشم زدن اعتقاد زیادی دارند. بر اساس همین باور نیز انواع محصولات تزئینی مختلفی با یک شیشه آبی‌رنگ که در وسط آن یک چشم قرار گرفته ساخته می‌شود. این نوع صنایع دستی یکی از محبوب‌ترین سوغات استانبول است که برای توریست‌ها جذابیت فراوانی دارد.

به گفته افراد کهنسال و معتقد شهر استانبول این نوع صنایع دستی قادر به دفع انرژی‌های منفی از انسان‌ها بوده و مانع از چشم خوردن و بروز حوادث بد می‌شوند.

قیمت انواع محصولات چشم زخم بسته به ابعاد و نوع مواد سازنده از 3 تا 175 لیر یا به عبارتی از 1 تا 50 دلار متفاوت است. این نوع صنایع دستی را می‌توانید از بازار بزرگ استانبول و سایر مغازه‌های سوغاتی فروشی تهیه کنید.

سرامیک‌ و سفال ایزنیک (Iznik Ceramics) از محبوب‌ترین سوغات استانبول

در قرن 18 میلادی ایزنیک یک منطقه خاص از ترکیه بود که در آن انواع کاشی فیروزه‌ای با طرح و نقش‌های خارق‌العاده‌ای تولید می‌شد، به گفته مردمان آن زمان این نوع کاشی‌ها می‌توانست توجه هر فردی را به زیبایی نقش و نگار خود جلب کند.

امروزه نیز به رسم ایام قدیم و گذشته این نوع سرامیک‌ها و کاشی‌ها در طرح و نقش‌های مختلف باستانی و فرهنگی تولید و عرضه می‌شوند که به دلیل داشتن شهرت بسیار قدیمی از محبوب‌ترین سوغات استانبول به شمار می‌روند.

سرامیک‌ها و سفال‌های ایزنیک در نمونه‌های مختلفی ساخته می‌شوند، از بین این نمونه‌ها می‌توان به بشقاب‌ها، کاسه‌ها، گلدان‌های ایزنیک اشاره کرد.

اگر شما هم علاقه شدید به ظروف سفالی به خصوص با طرح و نقش باستانی و الهام‌بخش دارید بهتر است به فروشنده این محصولات بگویید که این ظروف را در داخل بسته‌بندی‌ها مخصوصی قرار دهد تا بتوانید با خیال راحت آن‌ها را به کشور مبدا ببرید.

قیمت سرامیک ایزنیک با توجه به ابعاد و شکل آن از 20 لیر یا همان 5 دلار شروع شده و افزایش می‌یابد. برای خرید این سوغاتی پرطرفدار استانبول می‌توانید از بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه و بازار آراستا دیدن کنید.

سرامیک و سفال ایزنیک استانبول

قالیچه و فرش‌های نفیس از محبوب‌ترین سوغات یادگاری استانبول

بعد از سوغاتی‌های خوراکی که در مطالب بالا گفته شد، یکی از محبوب‌ترین سوغات استانبول قالیچه‌ها و فرش‌های دستباف ترکی است. در واقع فرش‌ها و قالیچه‌ها از پرطرفدارترین سوغات یادگاری استانبول هستند که به صورت کاملا دستباف عرضه می‌شوند.

داستان فرش‌های ترکی با فرش‌های ایرانی متفاوت بوده و همین دلیل است که این فرش‌ها را مشهور کرده است. برخی از گلیم‌هایی با طرح و نقش‌های مختلف به صورت رویه کوسن آماده و به فروش می‌رسند. علاوه بر این نوع گلیم‌ها، فرش‌های ترکی نیز با نقش و نگارهای باستانی عرضه می‌شوند که ابعاد کوچک این فرش‌ها را روی دیوار منزل خود نصب کرد و یا ابعاد بزرگ آن‌ها را به منزله زیباترین کردن دکوراسیون منزل خود روی کف قرار دهید.

قیمت فرش ترک از 1042 لیر شروع شده و بر اساس اندازه، نوع بافت و نقش و نگار افزایش می‌یابد. مکان‌هایی چون بازار بزرگ استانبول و بازار آراستا بهترین محل برای خرید این نوع سوغات استانبول هستند، در این بازارها فرش‌های ترکی با بهترین قیمت به فروش می‌رسند.

لوسترهای زیبای ترکی

لوسترهای ترکی از دیگر سوغات استانبول هستند که به دلیل داشتن طرح و رنگ متنوع محبوبیت خاصی دارند. زیبایی این لوسترها و لامپ‌ها به قدری زیاد است که می‌تواند توجه هر نوع فرد بی‌ذوقی را به خود جلب کند. به احتمال زیاد شما هم با دیدن این محصولات عاشق آن‌ها می‌شوید.

لوستر و لامپ‌های ترکی در گوشه و کنار شهر استانبول و در مراکز خرید مجلل و سنتی آن نیز به میزان متنوعی به فروش می‌رسند. البته اگر شما هم می‌خواهید با قیمت مناسب‌تری این محصولات را برای دوستان و یا حتی برا خودتان بخرید بهتر است به بازار بزرگ استانبول یا بازار آراستا مراجعه کنید.

حوله حمام ترکی باکیفیت‌ترین حوله و بهترین سوغاتی مخصوص استانبول

منسوجات کشور ترکیه از نظر کیفیت و دوام و استحکام در دنیا حرف اول را می‌زنند. حوله‌های مخصوص ترکی از جمله بهترین منسوجات و سوغات استانبول هستند که در طرح و رنگ‌بندی‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. حوله‌های حمام ترکی دست دوز بوده و به همین دلیل کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این حوله‌ها در دو نوع دستباف و ماشینی تولید می‌شوند. حوله‌های ماشینی نسبت به حوله‌های دستباف سبک‌تر و نازک‌تر هستند. قیمت حوله ترکی دستباف یا ماشینی بین 45 تا 65 لیر است. برای خرید این دسته از محصولات و سوغات استانبول می‌توانید به مراکز زیر مراجعه کنید:

  • بازار بزرگ استانبول
  • بازار آراستا
  • فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر استانبول
  • بازار ادویه

چرم ترکیه یکی دیگر از پرفروش‌ترین سوغات استانبول

بی‌شک چرمی که در کشور ترکیه برای تولید انواع محصولات چرمی از جمله کیف، کفش و… استفاده می‌شود کیفیت بسیار بالایی داشته و با طول عمر و ماندگاری بالای خود مشهور است. محصولات چرمی دست‌دوز ترکیه یکی دیگر از پرفروش‌ترین سوغات استانبول است که توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب می‌کند. این محصولات بنا بر کیفیت بسیار بالای خود به کشورهای همسایه ترکیه نیز صادر می‌شود.

چنانچه شما به محصولات چرمی از جمله کیف و کفش‌های چرمی علاقه خاصی دارید می‌توانید با مراجعه به بازار بزرگ استانبول با قیمتی مناسب این محصولات را خریداری کنید.

محصولات چرم ترکی از محبوب‌ترین سوغات استانبول

اخذ اقامت توریستی ترکیه و اقامت دائم این کشور در کمترین زمان

یکی دیگر از دغدغه‌های بسیاری از افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به ترکیه را دارند اخذ اقامت توریستی یا دام این کشور است. خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و سریع‌ترین راهکارها برای اخذ اقامت دائم این کشور است، البته به شرطی که با یک شرکت مهاجرتی و سرمایه گذاری معتبر مشورت و همکاری کنید.

شرکت آلتین رویا با بیش از دو دهه سابقه درخشان آماده خدمات‌رسانی در زمینه خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت توریستی این کشور است. در صورت داشتن هرگونه پرسش و سوال در مورد مراحل اخذ اقامت توریستی و خرید ملک در ترکیه می‌توانید با مشاورین و کارشناسان ما در آلتین رویا تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

Rate this post

پیام بگذارید