اقامت كانادا از طریق Job offer

اشتغال در كانادا

جاب آفر کانادا

كانادا دومین كشور پهناور دنیا كه در قسمت شمالی آمریكای شمالی با حدود ده میلیون كیلومتر مربع وسعت قرار گرفته، به دلیل جمعیت كم و نرخ رشد بسیار پایین جمعیت خود، نیاز مبرمی به نیروی كار جوان، فعال و متخصص در زمینه های گوناگون از تجارت گرفته تا خدمات، كشاورزی و صنایع گوناگون دارد. این نیاز به نیروی كار باعث شده دولت كانادا طی برنامه سه ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی خود ( طی سالهای 2020 الی 2023 )، پیش بینی پذیرش حدود 1.200.000 نفر مهاجر برگزیده را بنماید. جالب است بدانیم كه از این تعداد، در حدود 60 درصد آن نیروی شاغلی هستند كه مقرر گشته براساس سفارش كار و پیشنهاد شغلی كه از كارفرمایان كانادایی در دست دارند وارد این كشور گردند. جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی در واقع نامه ای است كه از سوی یك كارفرمای كانادایی به فرد متقاضی ارائه می گردد كه در آن جزئیات شغل مربوطه ذكر شده و شما براساس این پیشنهاد شغلی می توانید وارد این كشور شده و نزد همان كارفرما به همان شغل پیشنهاد شده مشغول به كار گردید.

Job offer یا پیشنهاد شغلی كانادا چیست؟

همانگونه كه در بالا به آن اشاره كردیم، پیشنهاد شغلی در واقع نامه یا بهتر بگوییم معرفی نامه ای است كه از سوی یك كارفرمای كانادایی برای شما صادر شده و با همراه داشتن آن شما خواهید توانست ویزای ورود به كانادا را دریافت و وارد این كشور گردید. به یاد داشته باشید كه جاب آفر هیچگاه به منزله قرارداد بین كارگر و كارفرما نبوده و تنها مجوز صدور روادید برای شما می باشد. قرارداد كاری میان طرفین پس از ورود شما به این كشور و مراجعه به كارفرما تنظیم و منعقد می گردد. به طور كلی می توان گفت كه جاب آفر دارای اطلاعات زیر می باشد:

البته لازم است كه شما به همراه جاب آفر خود، گواهی LMIA را هم همراه داشته باشید تا در روند صدور ویزا و ورود به این كشور به مشكل برنخورید.

LMIA چیست و چه ارتباطی با Job Offer دارد؟

LMIA در کانادا

اصطلاحا” می گویند هر پیشنهاد شغلی در كانادا باید LMIA مثبت داشته باشد. در واقع LMIA به ارزیابی اثر بازار كار گفته می شود و یك نوع گواهی و مجوز به حساب می آید. این گواهی از سوی سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی كانادا صادر می شود و اگر مثبت ارزیابی گردد، میتواند در كنار جاب آفر مجوز صدور اقامت موقت شما در این كشور گردد. حال این سازمان دولتی چگونه این گواهی را صادر می كند؟ در واقع دولت پس از صدور جاب آفر، اقدام به بررسی ارزیابی اثرگذاری شغل پیشنهادی بر بازار كار كانادا می نماید. چنانچه اختصاص این شغل به یك فرد خارجی باعث از بین رفتن فرصت شغلی برای شهروندان كانادایی نمی گردد، آنگاه این ارزیابی اثر مثبت تلقی خواهد شد و شما خواهید توانست وارد خاك این كشور گردید.

روش دریافت Job Offer كانادا و استخدام در این كشور

مدارك مورد نیاز برای دریافت ویزای كار كانادا هم همان داشتن جاب آفر و همراه داشتن گواهی LMIA مثبت است. ضمن آنكه یك سری مدارك و اسناد مربوطه را هم می بایست به سفارت این كشور تحویل دهید. مداركی همانند عكس پاسپورتی، كپی مدارك شناسایی معتبر، گواهی سكونت، اسناد اثبات كننده تمكن مالی و …

هزینه ویزای كار كانادا چگونه است؟

هزینه جاب آفر کانادا

با توجه به متغیر بودن هزینه ها برای كیس ها و مشاغل گوناگون، فاكتور های تاثیر گذار بر تعیین هزینه صدور ویزای كار به شرح زیر است:

در پایان توصیه می كنیم جهت آگاهی بیشتر از روند قانونی صدور ویزای كار كانادا حتما” با كارشناسان خبره و زبده ما در شركت آلتین رویا تماس بگیرید.

Rate this page