دریافت پاسپورت كانادا

كشور كانادا

کانادا

كانادا كشوری است در شمال قاره آمریكای شمالی كه با حدود 10 میلیون كیلومتر مربع دومین كشور پهناور جهان از این حیث می باشد. این كشور طبق تقسیم بندی های داخلی، از 10 استان و 3 قلمرو تشكیل شده. جالب است بدانید كه مرز مشترك بین كانادا و آمریكا بلندترین مرز زمینی در جهان شناخته می شود. البته نا گفته نماند كه بخش بزرگی از قسمت های شمالی این كشور به دلیل مجاورت با قطب شمال و به علت سرمای زیاد هوا خالی از سكنه می باشد. این كشور دارای جمعیتی در حدود 36 میلیون نفر و البته نرخ بیكاری 6 درصد می باشد. كانادا امروزه پذیرای جمعیت فراوانی از ایرانیانی است كه به قصد تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری و اقامت وارد این كشور شده اند. آنهایی كه توانسته اند موفق به اخذ اقامت دائم یا تابعیت این كشور گردند، نسبت به آوردن دیگر اعضای خانواده خود به این كشور اقدام نموده اند. از نظر ایرانی ها، كانادا بهشت سرمایه گذاران است. این موضوع بیشتر به دلیل موقعیت های خوب و فراوان سرمایه گذاری است كه در این كشور وجود داشته و البته بحث امنیت سرمایه گذاری و اطمینان از سود ده بودن آن نیز مطرح است. همانگونه كه در مقالات قبلی در مورد سرمایه گذاری در حوزه املاك و مستغلات در دیگر كشورهای دنیا و دریافت پاسپورت آن كشورها برایتان صحبت كردیم، در مورد كانادا باید خدمتتان عرض كنیم كه این كشور به هیچ وجه برنامه ای جهت اعطای تابعیت در قبال خرید ملك در كشور خود را نداشته و اگر با شركت یا موسسه مهاجرتی روبرو شدید كه به شما وعده انجام خرید ملك در كانادا و دریافت تابعیت آن كشور را می داد، آگاه باشید كه با یك كلاهبردار حرفه ای كه تنها به قصد اغفال شما و بدست آوردن پول و سرمایه تان به شما رجوع كرده روبرو هستید. در ادامه با ما همراه باشید تا از روش های قانونی دریافت پاسپورت كانادا برایتان صحبت نماییم.

ارزش و قدرت پاسپورت كانادا

پاسپورت کانادا

یكی از دلایل محبوبیت كانادا میان مردم جهان، همین بالا بودن ارزش و قدرت و اعتبار پاسپورت كانادایی می باشد. در واقع می توان گفت كه پاسپورت كانادا در كنار استرالیا، نهمین پاسپورت با ارزش در جهان است. گفته شده كه با این پاسپورت فرد می تواند به 185 كشور جهان بدون نیاز به ویزا مسافرت نماید. گذرنامه های ژاپن، سنگاپور و آلمان به ترتیب در رتبه های اول تا سوم این جدول هستند.

روش های قانونی دریافت پاسپورت كانادا

روشهای دریافت پاسپورت کانادا

همانطور كه اشاره كردیم كشور كانادا با نرخ بیكاری حدودا” 6 درصدی، یكی از پایین ترین نرخ های بیكاری جمعیت در دنیا را دارد. از همین رو و به دلیل وجود فرصت های متعدد شغلی، این روش یكی از مناسب ترین شیوه های قانونی برای دریافت پاسپورت این كشور است. البته ناگفته نماند به دلیل متقاضیان بی شمار و فراوانی كه دولت كانادا جهت اشتغال خارجیان با آن مواجه است، قوانین و ضوابط سختگیرانه مبتنی بر كسب بالاترین امتیازات در سیستم معروف اسكیل وركر كانادا وضع و به اجرا گذاشته شده و كارجویان مجبور هستند با بالا بردن تخصص و توانمندی های خود موفق به پیدا كردن سفارش كار از این كشور گردند. به دلیل طولانی بودن پروسه پذیرش از این طریق، توصیه می شود جوانان جویای كار در كانادا حتما” از طریق تحصیل  در دانشگاهها یا آموزشگاه های معتبر تخصصی در این كشور، وارد بازار كار گردند چرا كه بدین طریق شانس و اقبال بیشتری برای یافتن شغل مناسب در این كشور خواهند داشت.

كانادا یكی از مهمترین كشورهای دنیا در پذیرش دانشجویان خارجی و ارائه خدمات درسی و تحصیلی به آنان مطابق با بالاترین كیفیت و استانداردهای جهانی می باشد. امروزه بیشتر دانشجویان این كشور از متقاضیان و جوانان سایر كشورهای جهان هستند كه جهت تحصیل در دانشگاه های باكیفیت و معتبر كانادایی وارد این كشور شده اند. مطابق قانون كشور كانادا، دانشجویانی كه از دانشگاه های این كشور فارغ التحصیل می شوند، مجاز هستند به اندازه مدت زمان تحصیلشان در این كشور بمانند تا شغل مناسبی برای خود بیابند و اقدام به درآمدزایی برای خود نمایند. قطعا” برا ی كسانی كه در كانادا تحصیل كرده باشند امكان پیدا كردن شغل مناسب در آنجا برایشان فراهم است. با داشتن شغل و درآمد نهایتا” با گذشت دو تا سه سال از اقامت دائم، فرد میتواند تابعیت این كشور را دریافت نماید.

در این مورد، دولت كانادا جهت جلوگیری از سوء استفاده از اتباع خود توسط متقاضیانی كه به شكل صوری اقدام به ازدواج با آنها را كرده و پس از مدتی كه از دریافت تابعیتشان گذشت آنها را رها می كنند و آسیب های جدی روحی و جسمی به آنان وارد می كنند قوانین و ضوابط بسیار سختگیرانه ای را اعمال و اجرا می  نماید.

اعطای تابعیت و پاسپورت كانادایی به كسانی كه در خاك این كشور به دنیا می آیند ( آن هم تحت شرایط خاصی ) یك مورد قانونی است. این كشور به فرزندان كسانی كه برای تولد آنها در بیمارستانها یا كلینیك های تخصصی كانادا از قبل برنامه ریزی و اقدام نموده باشند تابعیت و پاسپورت كانادایی اعطا می نماید. البته والدین این دسته از نوزادان باید بدانند كه آنها از این طریق نمی توانند برای خود درخواست تابعیت و پاسپورت نمایند. چرا كه این نوع پاسپورت فقط به فرزندان آنها داده می شود.

پناهندگی هم از دیگر روش هایی است كه تعداد بسیار معدود و محدودی از افراد می توانند بوسیله آن موفق به دریافت تابعیت كانادا گردند. كشور كانادا عضو كنوانسیون ژنو بوده و خود را موظف به حمایت از پناهندگان می داند. البته فرد پناهنده باید اثبات كند كه به دلیل محدودیت ها و خطرات فراوان جانی كه در كشور خود برایش وجود دارد مجبور به ارسال درخواست پناهندگی شده و رسیدگی به این درخواست هم بسیار سختگیرانه و زمان بر خواهد بود. ما در شركت آلتین رویا به هیچ عنوان استفاده از این شیوه را به افراد و متقاضیان توصیه نمی كنیم و تمام تلاش خود را در راستای آگاهی رسانی به هموطنان عزیز و كمك به انجام امور مربوط به دریافت اقامت و تابعیت از دیگر طرق قانونی معطوف می نماییم.

این موضوع به دلیل گسترده بودن شرایط و ضوابط و البته قوانین خاص هر استان و منطقه كانادا، نیاز به توضیحات مبسوط و مفصلی دارد كه توصیه می كنیم جهت آگاهی از آنها با كارشناسان ما در شركت آلتین رویا تماس گرفته و اطلاعات كافی را از آنان دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)