دریافت پاسپورت قبرس

كشور قبرس

كشور تركیه، همسایه غربی ایران، و دروازه ورود آسیایی تبارها به اروپا محسوب مسی شود. این كشور طی سالیان اخیر دارای رشد اقتصادی قابل توجه و به سزایی بوده و همین امر سبب گشته علاقمندان بسیاری از كشور ما در رویای اخذ اقامت كشور تركیه برآیند. در سال 2021 و با تصمیمات مهم اقتصادی كه از سوی دولت تركیه اتخاذ گردید، سرمایه گذاران خارجی و علاقمندان به اقامت و زندگی در تركیه، می توانند با حداقل سرمایه 250.000 دلاری، در این كشور اقدام به خرید ملك كرده و درصورت دارا بودن سایر شرایط، موفق به اخذ مجوز اقامت دائمی تركیه خواهند شد شاید برای شما این سوال پیش آید كه هزینه های داشتن یك زندگی نرمال و عادی در تركیه چقدر است؟ در پاسخ باید خدمتتان عرض كنیم كه در تركیه نیز همانند هر كشور دیگری، برآورد هزینه های جاری یك زندگی با سطح نرمال و عادی، تابعی از منطقه و شهری است كه در آنجا زندگی می كنید. با این حال خوب است بدانید كه در كشور تركیه، و در صورتیكه در یك شهر نسبتا” گران ( همانند آنكارا، ازمیر یا استانبول ) ساكن گردید، هزینه ای در حدود 2500 الی 4000 لیر در ماه به شما تحمیل خواهد شد. بخش عمده ای از این مبلغ هم شامل: 1200 تا 1500 لیر بابت اجاره یك واحد آپارتمان 50 تا 60 متری خواهد بود. ضمنا” شما برای صرف یك وعده غذا در رستوران معادل 35 تا 60 لیر، خرید پوشاك ( مثلا” یكعدد شلوار جین از برند خوب ) حدود 200 لیر باید پرداخت كنید. البته این نكته مهم را هم باید در نظر داشت كه هزینه های شما كاملا” بستگی به سبك زندگی تان در این كشور خواهد داشت.

اقامت قبرس شمالی

قبرس شمالی امروزه یكی از امن ترین كشورهای جهان است. این كشور دارای سرزمینی زیبا و جذاب در دل دریای مدیترانه با آب و هوایی دل انگیز كه زمستانهایی معتدل و تابستانهای گرم را به همراه دارد، در كنار طبیعت سرسبز، سواحل زیبا و دریای آبی و آرام، تبدیل به محلی برای مرفهین و سرمایه دارانی شده كه به دنبال زندگی در یك محیط امن و شاد و جذاب هستند. همچنین انجام روند سرمایه گذاری و دریافت مجوز اقامت دائمی ساده و بدون درد سر این كشور، باعث شده متقاضیان زیادی به اخذ اقامت و پاسپورت این كشور علاقمند شوند. همانگونه كه گفتیم برای دریافت مجوز اقامت در قبرس شمالی شرایط آسانی در نظر گرفته شده است. از جمله آن می توان به عدم لزوم حضور فیزیكی فرد متقاضی در این كشور نام برد. در حالیكه در بسیاری دیگر از كشورهای دنیا شما می بایست مدت زمانی را هر ساله در كشور مقصد حضور داشته باشید ولی در قبرس اینگونه نیست. هم اكنون بسیاری از افرادی كه در قبرس اقدام به خرید ملك و خانه نموده اند، علاوه بر آنكه مجوز اقامت دائم خود و اعضای خانواده شان را دریافت نموده و هر وقت كه بخواهند می آیند و هر وقت هم كه بخواهند خارج می شوند، اقدام به اجاره دادن ملك خود نموده و درآمد خوب و مناسبی هم از این راه بدست می آورند.

شرایط دریافت پاسپورت قبرس

همانگونه كه توضیح دادیم دریافت مجوز اقامت دائمی در قبرس منوط به انجام سرمایه گذاری در بخش های مشخص شده در این كشور است. قبل از تغییراتی كه در برنامه سرمایه گذاری دولت قبرس در سال 2019 انجام شد، شما می توانستید با سرمایه گذاری مبلغ حداقل 2 میلیون یورو در حوزه املاك و مستغلات، مجوز اقامت موقت و سپس اقامت دائم دریافت كنید. لیكن با اصلاحاتی كه در این سال و در این برنامه بوجود آمده، هم اكنون سرمایه گذار می بایست حداقل به میزان 2.150.000 یورو با خود آورده نقدی داشته باشد. از این پول، مبلغ 75.000 یورو در بخش تحقیقات و توسعه كشور، مبلغ 75.000 یوروی دیگر در بخش توسعه املاك و مستغلات و نیز 2.000.000 یورو هم باید در املاك و مستغلات ( چه مسكونی و چه تجاری یا كشاورزی ) سرمایه گذاری گردد و البته به مدت 5 سال هم حق خرید و فروش آن را نخواهید داشت. پس از طی شدن این 5 سال شما می توانید نسبت به تبدیل مجوز اقامت موقت خود به اقامت دائم درخواست داده و پس از تبدیل آن و برخورداری از حق شهروندی این كشور، نسبت به دریافت پاسپورت قبرسی برای خود اقدام نمایید. یكی از موارد مهم در این پروسه عدم الزام به فراگیری زبان یونانی ( زبان اكثریت مردم قبرس ) برای فرد متقاضی می باشد. از دیگر مواردی كه باید رعایت شود، می توان به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه كیفری، داشتن ویزای شینگن، عدم ریجكتی از سوی دیگر كشورهای اروپایی ( عضو اتحادیه اروپا ) اشاره نمود. به شرط تكمیل بودن همه موارد، فرآیند دریافت اقامت دائم و حق شهروندی و نیز پاسپورت قبرس برای متقاضی در حدود 6 ماه طول خواهد كشید.

مزایای داشتن پاسپورت قبرس

از آنجا كه قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا به شمار می آید، چنانچه شما موفق به دریافت پاسپورت این كشور شوید از مزایای زیر می توانید بهره مند گردید:

  • امكان سفر بدون ویزا و محدودیتی به تمام كشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا همانند آلمان و فرانسه و ایتالیا و …
  • امكان سفر به بیش از 173 كشور دنیا بدون آنكه نیاز به اخذ ویزا و روادید داشته باشید
  • امكان انجام سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در دیگر كشورهای اروپایی عضو اتحادیه
  • امكان كار و تحصیل و اقامت در دیگر كشورهای عضو اتحادیه اروپا

كارشناسان حقوقی و مهاجرتی زبده و مجرب ما در شركت آلتین رویا جهت پیشبرد برنامه های شما هموطنان گرامی در راستای دریافت مجوز اقامت دائم یا انجام هر نوع سرمایه گذاری همانند خرید ملك در كشور قبرس به شكلی كاملا” ایمن و مطمئن به گونه ای كه با كمترین هزینه جانبی شما بتوانید در كوتاهترین زمان ممكن به اهداف سرمایه گذاری و اقامتی خود نایل شوید، آماده همكاری با شما عزیزان می باشند. جهت هر گونه مشاوره و گفتگو می توانید با كارشناسان ما در موسسه آلتین رویا تماس حاصل نمایید.

 

 

Rate this page