دريافت پاسپورت تركيه

ابتدا مختصری در مورد كشور تركیه

کشور ترکیه

تركیه بعنوان پل ارتباطی میان دو قاره آسیا و اروپا از دیرباز همواره مورد توجه كشورها و امپراتوری های كهن ایران، یونان و روم بوده. موقعیت خاص و استراتژیك این كشور باعث شده بخش مهم و اعظمی از تبادلات تجاری میان دو قاره از خاك و آسمان این كشور عبور كند و از این حیث هم بر درآمدهای ترانزیتی این كشور افزوده شده و هم زمینه های اشتغال هزاران نفر از افراد جویای كار این كشور فراهم گشته است. جدای از این موضوع، كشور تركیه از جمله كشورهایی است كه از جاذبه های طبیعی و نیز مصنوعی گردشگری فراوان برخوردار است. این كشور هر ساله شاهد حضور بیش از 50 میلیون نفر جمعیت گردشگر خارجی در خود است كه اكثرا” در فصول بهار، تابستان و پاییز برای گذراندن چند روزی در سواحل زیبای دریای اژه و مدیترانه به شهرهای توریستی این كشور روی می آورند. به جرات می توان گفت مهمترین و اصلی ترین صنعت رایج در تركیه، صنعت توریسم و گردشگری است كه به لطف وجود زیرساختهای مناسب و فراوان برای اقامت و وقت گذرانی گردشگران در این كشور، همانند هتل های لوكس و لاكچری، مهمانپذیرها، رستوران های متنوع، مراكز تفریحی و رفاهی و گردشگری فراوان، انواع پاساژها و مراكز خرید با انواع بسیار جشنواره های تخفیف دار و بسیاری از موارد دیگر توانسته تبدیل به منبع اصلی كسب درآمدهای ارزی دولت تركیه باشد. همچنین به لطف رونق این صنعت، میلیون ها نفر از مردم این كشور چه به طور مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم در مشاغل مرتبط با گردشگری مشغول به كار هستند.

سرمایه گذاری در تركیه

سرمایه گذاری در ترکیه

كشور تركیه در دهه 90 میلادی درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را به دبیرخانه این اتحادیه ارائه نمود. درخواست مربوطه در مراحل ابتدایی بررسی مورد پذیرش قرار گرفته، منتها بنا به برخی دلایل تاكنون به صورت قطعی این عضویت به انجام نرسیده است. هر چند با عضویت تركیه در پیمان آتلانتیك شمالی ( ناتو ) پیش بینی می گردد كه تعاملات و ارتباطات فرهنگی و اقتصادی اتحادیه با این كشور در آینده نزدیك قوی تر و مستحكمتر از گذشته شود، با این حال حتی تصور یك تركیه عضو اتحادیه اروپا كه می تواند با سرعت فزاینده ای پله های رشد و ترقی اقتصادی و فناوری را در نوردد، هم در جای خود می تواند باعث جلب نظر و علاقه بسیاری از سرمایه گذاران از سرتاسر جهان جهت ورود به این كشور و انتقال بخشی از دارایی خود جهت سرمایه گذاری در این كشور دانست. جدای از جذابیت های اقتصادی، دولت تركیه در راستای جذب بیشتر سرمایه گذاران به كشور خود،‌تسهیلاتی را تحت عنوان اعطای ویزای طلایی جهت دریافت تابعیت و پاسپورت این كشور برای متقاضیان پول دار و متمول خارجی در نظر گرفته و به اجرا در آورده است.

شیوه های قانونی دریافت پاسپورت تركیه

پاسپورت ترکیه

دولت تركیه در سال 2022 به 5 روش قانونی امكان دریافت تابعیت تو پاسپورت این كشور را برای اتباع خارجی قرار داده است. این روش ها عبارتند از:

  • دریافت پاسپورت تركیه از طریق كار
  • دریافت پاسپورت تركیه از طریق خرید ملك
  • دریافت پاسپورت تركیه از طریق ثبت شركت
  • دریافت پاسپورت تركیه از طریق سرمایه گذاری در بانك
  • دریافت پاسپورت تركیه از طریق ازدواج

اگر شما از طرف یك شركت یا كارفرمای تركیه ای تقاضای كار داشته باشید، و به مدت 5 سال نزد این شخص در كشور تركیه مشغول به كار باشید و مالیات و حق بیمه هم برایتان پرداخت شده باشد، آنگاه خواهید توانست درخواست اعطای تابعیت تركیه ای برای خود ارائه نمایید.

طبق قانون ویزای طلایی تركیه در سال 2022، متقاضیانی كه بتوانند به میزان حداقل 250 هزار دلار در حوزه املاك و مستغلات در این كشور هزینه كنند و نیز واجد سایر شرایط مربوطه هم باشند، می توانند درخواست مجوز اقامت دائمی، تابعیت و دریافت پاسپورت تركیه ای برای خود ودیگر اعضای خانواده شان ارائه دهند. در واقع این روش یكی از سهل الوصول ترین و راحت ترین روش های دریافت تابعیت و پاسپورت تركیه ای است. لیكن یك نكته بسیار مهم وجود دارد و آن هم در زمینه انجام معامله خرید ملك است كه شما می بایست بسیار هوشیار و آگاه بوده و مراقب باشید فریب دلالان و واسطه ها و كلاهبرداران تركیه ای را نخورید.

این روش یك روش كم هزینه تر از دیگر روش ها است. تنها لازم است شما با در دست داشتن مجوز كار و فعالیت كه از سوی مرجع قانونی صادر شده،‌اقدام به تاسیس یك كسب و كار و شركت جدید نمایید و به مدت 5 سال هم ضمن داشتن فعالیت اقتصادی، باید بیمه و مالیات خود را هم پرداخت كرده باشید. بهتر است برای آگاهی از شرایط و ضوابط خاص مربوط به ثبت شركت در تركیه در سال 2022، با كارشناسان حقوقی ما در شركت آلتین رویا تماس گرفته و پاسخ سوالات و پرسش های خود را در این زمینه دریافت نمایید.

مطابق قانون اعطای تابعیت به مهاجرین در تركیه، چنانچه فرد متقاضی به مدت حداقل سه سال مبلغ حداقل 500 هزار دلار در یكی از بانك های این كشور سپرده گذاری نماید، می تواند درخواست اعطای تابعیت برای خود نماید. ضمنا” این سرمایه گذاری باید معادل دلار و براساس لیر ترك باید در بانك سپرده گذاری گردد. البته قبل از باز كردن حساب در بانك می بایست كد مالیاتی دریافت كنید كه آن هم در زمانی كمتر از یك روز به شما اعطا خواهد شد.

از این روش قانونی هم می توان دارای تابعیت و پاسپورت تركیه ای شد. به شرط آنكه ازدواج حقیقی و ثبت شده باشد و از زمان ثبت ازدواج هم باید حداقل سه سال گذشته باشد. همچنین یكی از زوجین كه شهروند ترك تبار است نباید دارای سوء پیشینه كیفری باشد.

كارشناسان حقوقی و مهاجرتی زبده و مجرب ما در شركت آلتین رویا جهت پیشبرد برنامه های شما هموطنان گرامی در راستای دریافت مجوز اقامت دائم یا انجام هر نوع سرمایه گذاری همانند خرید ملك در كشور تركیه به شكلی كاملا” ایمن و مطمئن به گونه ای كه با كمترین هزینه جانبی شما بتوانید در كوتاهترین زمان ممكن به اهداف سرمایه گذاری خود نایل شوید، آماده همكاری با شما عزیزان می باشند. جهت هر گونه مشاوره و گفتگو می توانید با كارشناسان ما در موسسه آلتین رویا تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)