adminaltin 20 اسفند 1400 0 نظر

خرید خانه در پرتغال

خرید خانه در پرتغال

خرید خانه در پرتغال

کشور پرتغال در همسایگی کشور اسپانیا واقع شده است و در جنوب غربی اروپا قرار دارد. شهر زیبای لیسبون پایتخت این کشور است . و زبان رسمی این کشور، پرتغالی است. اکثر مردم این کشور دین مسیحی کاتولیک دارند. پرتغال دارای آب و هوای معتدل است. و دارای سواحل زیبای بسیار زیادی است که باعث جذب گردشگران از سراسر دنیا می شود. در بیمارستان های دولتی کشور پرتغال، ارائه خدمات درمانی به صورت رایگان می باشد. هزینه ی زندگی در سایر کشورهای اروپایی بیشتر از هزینه ی زندگی در پرتغال است .

برای مهاجرت به پرتقال از طریق راه های مختلف می توان اقدام کرد از جمله:

  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • ویزای کار در این کشور
  • تحصیل در این کشور
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • سرمایه گذاری

روش های مختلف سرمایه گذاری در پرتغال

برای اخذ ویزای طلایی کشور پرتغال می توان از دو روش سرمایه گذاری اقدام کرد، یک راه، داشتن یک طرح اقتصادی ویژه، برای شرکت در سرمایه گذاری های این کشور، که نیازمند داشتن حساب بانکی از مبلغ ۲۵۰ هزار تا یک میلیون یورویی می باشد. و اما بهترین راه برای سرمایه گذاری برای کسانیکه که قصد مهاجرت دارند، سرمایه گذاری در بخش املاک ، می باشد. و در حوزه سرمایه گذاری این روش دارای اولویت می باشد. زیرا افرادی که در بخش املاک سرمایه گذاری می کنند، از این طریق اجازه ی تردد آزادانه به کشورهای حوزه شنگن را به دست می آورند و تجربه ی زندگی در یک کشور اروپایی و بهره مندی از مزایای آن را خواهند داشت. و مهم تر اینکه می توانند در سال های آتی به  بازگشت سرمایه خود تا ۷۰ درصد، امیدوار باشند.

شرایط و محدودیت های خرید خانه در پرتغال

دولت پرتغال محدودیت و یا ممانعتی خاصی را برای خرید خانه برای افراد خارجی در این کشور قرار نداده است. تنها شرط این دولت، نداشتن هیچگونه سابقه ی کیفری و سوء پیشینه از سوی خریدار می باشد. لذا تمام افرادی که دارای تمکن مالی یا شرایط قابل قبول مالی هستند، بدون محدودیت سنی، تمامی افراد بالای ۱۸ سال، واجد شرایط  خرید خانه در این کشور می باشند و بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان و یا سابقه ی شغلی، می توانند به راحتی اقدام به خرید خانه نمایند. و برای خود و تمامی اعضای خانواده ی خود ویزا دریافت کند. همچنین باید ارزش خانه ی خریداری شده، برای اخذ اقامت طلایی پرتغال، خصوصا در شهرهای پورتو و لیسبون حداقل ۵۰۰ هزار یورو باشد. یا اینکه فرد، یک ملک قدیمی به ارزش ۲۸۰ هزار یورو، که ۳۰ سال از زمان ساخت خانه گذشته باشد و نیازمند بازسازی باشد را خریداری کند، و با احتساب ۷۰ هزار یورو، برای بازسازی آن ملک، مجموعا ۳۵۰ هزار یورو شود، در این صورت می تواند ویزای این کشور را اخذ کند. در شهرهایی که تراکم جمعیت کمتری دارد، با حداقل مبلغ ۲۸۰ هزار یورو ، خریداری و سرمایه گذاری را می توان انجام داد.

مدارک لازم برای خرید خانه

 خرید خانه ملزم به داشتن  مدارکی از جمله:

برای انجام معاملات و امور بانکی و امضای قراردادها، نیاز به کارت شهروندی و گذرنامه می باشد.
شماره مالیاتی یا NIFبرای پرداخت مالیات، نصب امکانات برق و آب، انجام هرگونه معامله، افتتاح حساب بانکی و درخواست برای اجاره خانه به شماره مالیاتی نیاز می باشد. لذا برای دریافت شماره مالیاتی، فرد به همراه گذرنامه و مدارک خود باید به اداره دارایی محلی مراجعه کند.
داشتن حساب بانکی توصیه می شود زیرا بانک های بین المللی بسیاری در کشور پرتغال فعالیت دارند که در صورت عدم حضور شما، می توانند در پرداخت قبوض، اجاره خانه و نقل و انتقال خانه به شما کمک کنند.

قیمت خرید خانه در پرتغال

خرید خانه در پرتغال

قیمت خرید خانه به مناطق مختلف شهر بستگی دارد و طبیعتا در مناطق توریستی و مرکز شهر این قیمت گران تر می باشد . به طور کلی برای خرید خانه با قیمت متوسط، به ازای هر متر مربع ۱۴۰۰ یورو در مرکز شهر و ۱۱۰۰ یورو در مکان های خارج از شهر مورد نیاز است. و در مناطق مختلف پرتغال این تفاوت قیمت املاک، وجود دارد.

هنگام امضای قرارداد خرید خانه، باید خریدار۲۰ درصد مبلغ کل را به عنوان پیش پرداخت بپردازد. امضای سند ملک در دفتر اسناد رسمی این کشور صورت می گیرد. و بعد از بررسی ملک و مدارک آن، مدرک رسمی مبنی بر انجام معامله صادر می شود و خریدار مابقی مبلغ را پرداخت می کند و به عنوان مالک رسمی معرفی می شود.

هزینه های جانبی خرید خانه در پرتغال

خریدار باید هزینه های دیگری را علاوه بر هزینه های خرید خانه، متحمل شود که شامل هزینه سالیانه برای نگهداری از خانه، هزینه های حقوقی، مالیات و غیره … که باید پرداخت کند، که این هزینه های جانبی رابطه ی مستقیم با موقعیت خانه، شرایط و قیمت خانه دارد. به طور کلی یعنی به طور تفریبی حدود ۸ درصد از قیمت خانه برای هزینه ها و پوشش مالیات باید توسط خریدار در نظر گرفته شود برخی عبارتند از

مالیات انتقال خانه، که جزو مالیات هایی است که همان ابتدای خرید ملک، باید پرداخت شود و نرخ این مالیات بستگی به هدف خریدار از نوع اقامت دارد، یعنی هدف خریدار، خانه ی دوم قرار دادن این کشور است یا اقامت خریدار در پرتغال. همچنین به نوع ملک شهری یا روستایی و موقعیت آن هم بستگی دارد که می تواند این نرخ از ۵ تا ۶ درصد ارزش خانه، متغیر باشد. و چنانچه خریدار بخواهد خانه خریداری شده را اجاره دهد ، باید درصدی از اجاره را به عنوان مالیات بر درآمد، به دولت پرداخت کند.
پرداخت هزینه ی مالیات حق تمبر که بین ۴/۰ الی ۸/۰ درصد قیمت خانه است، به عهده خریدار می باشد. که با توجه به نوع و ارزش خانه پرداخت می شود.
هزینه دفاتر اسناد رسمی و املاک، هزینه ثبت سند و انتقال ملک جزو هزینه های خرید خانه در این کشور محسوب می شود. که مجموعا حدودا ۵۰۰ یورو می باشد.
۱ تا ۳ درصد از قیمت خانه را باید برای هزینه ی وکیل ، نماینده مالیاتی و نمایندگی املاک در نظر گرفت .
مالیات بر درآمد سرمایه یعنی در هنگام فروش خانه باید، اشخاص مالیات با نرخ ۲۸ درصد و شرکت ها ۲۵ درصد، زیرا مقیم این کشور نیستند، پرداخت کنند.
هزینه ی اخذ ویزای شنگن برای خریدار و تمامی اعضای خانواده ی او به علاوه مخارج سفر، به منظور بازید خانه قبل از خرید و انجام مقدمات اخذ اقامت موقت و انگشت نگاری بعد از خرید.
هزینه نگهداری خانه که به صورت ماهانه و سالانه محاسبه می شود و برای املاک شهری بین ۳ تا ۵ درصد است و برای املاک روستایی ۸/۰ درصد می باشد. و در رابطه با مالیات بر املاک، هزینه های جانبی دیگری وجود دارد که شامل هزینه های اجتماعی، بیمه، ماهواره، کابل، تلویزیون، آب و برق، اتصال به اینترنت، تعمیر و نگهداری، هزینه های بهداشت و پزشکی، درنظر گرفتن حمل و نقل ماشین و مالیات شهرداری می باشد که تمامی این موارد باید توسط صاحب خانه پرداخت گردد.

بهترین راهکار برای تامین کل هزینه های جاری یا بخشی از آن ها اجاره دادن ملک در این کشور است که این کشور دارای بهترین بازار اجاره ملک می باشد.

نکاتی در خصوص خرید خانه در پرتغال

در همه ی مراحل خرید به ویژه انتخاب خانه، مالیات، انجام پرداخت ها، افتتاح حساب بانکی، انعقاد قرار داد و تمامی امور را باید طبق قواعد و قوانین تجارت باشد زیرا مراحل و قوانین خاصی در خصوص خرید خانه در این کشور وجود دارد، که باید تک به تک رعایت شود تا دقیق این فرآیند صورت بگیرد، تا آثار منفی برای خریدار به همراه نداشته باشد و لحاظ نشود. و سبب رد شدن درخواست اقامت نشود و اقدام مجدد ریسک بالایی دارد از این رو نیاز به یک کارشناس حقوقی دارید زیرا خرید خانه و ملک یک کار حقوقی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در شرکت آلتین رویا در تماس باشید.

Rate this post

پیام بگذارید